Account Manager sökes till Storesupport Stockholm
Svenska Storesupport AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Svenska Storesupport AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Om Storesupport:
Storesupport är en helhetsleverantör till handeln. Våra verksamhetsområden är dagligvaruhandeln, sällanköpshandeln, lager & logistik samt butiksleverantörer och -distributörer. Våra tjänster är butiksbemanning, butiksutveckling, butiksnära tjänster samt Lager & Logistiktjänster. Storesupport är rikstäckande med kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.
Storesupport startades år 2000 av Christer Lihammar, en driven entreprenör med stort hjärta, vilket genomsyrar hela verksamheten. Vi är ett entreprenöriellt, välmående företag med korta beslutsvägar och högt i tak. Vi har ett stort engagemang och är raka och tydliga i vår kommunikation. Vi strävar efter att arbeta snabbt och enkelt och att hjälpa varandra.
Idag består Storesupport av c:a 50 tjänstemän och 800 konsulter. Bolaget omsätter idag ca 250 miljoner SEK.
Läs mer på
www.storesupport.seStoresupport har bestämt sig för att ta nästa steg i utvecklingen. Med en ny ledningsgrupp på plats formas nu strategierna för de kommande åren.
Din roll:
Du kommer att förstärka säljorganisationen och arbeta nära konsultcheferna. Du rapporterar till försäljningschefen. Din roll är att sälja Storesupports tjänster till bolag inom dagligvaruhandeln genom att besöka den lokala handlaren. Du besöker även andra bolag inom sällanköpshandeln samt leverantörer till handeln som kan ha intresse av våra tjänster. Du blir dörröppnaren till nya kunder samt ser nya affärer hos våra befintliga kunder.
Arbetsuppgifterna är
• Bearbeta både nya och befintliga kunder genom en hög besöksfrekvens
• Göra analyser och föreslå lösningar på kundernas behov.
• Göra implementeringsplaner
• Göra utvecklingsplaner tillsammans med kunderna
• Dokumentera och rapportera aktiviteterna i CRM-systemet
Publiceringsdatum2016-10-13ProfilDu har en passion för försäljning. Idag har du eget kundansvar och har levererat goda resultat. Du är en utpräglad teamspelare med ett högt eget driv.
Du ansvarar för budget, du förhandlar och kommer till avslut. Att ett lyckat resultat kommer av en hög aktivitet hos kunden är självklart för dig.
Du är van att träffa chefer och du skapar förtroende. Du har en förmåga att förstå kundens behov och att presentera lösningar som hjälper kunden att lösa problemen.
En eftergymnasial utbildning är meriterande men din personlighet är avgörande. Branscherfarenhet är önskvärt.
Hos oss får du möjlighet att arbeta självständigt och påverka din egen roll och din utveckling.
Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, tjänstebil, friskvård och övriga förmåner. Företaget har vinstdelning.
Hur du ansöker:
Vi intervjuar löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan. Har du frågor, kontakta gärna Försäljningschef Peter Ericson på 070-670 23 00.
Din ansökan skickar du till Rekryteringschef Carl Sterner,
carl.sterner@storesupport.se .
Sista ansökningsdag är den 23 oktober.
KörkortskravB
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCarl Sterner
FöretagSvenska Storesupport AB
AdressSvenska Storesupport AB
Vretenvägen 2
17122 Solna
KontorsadressVretenvägen 2 17122 Solna
Jobbnummer 3104136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.