Account manager

Nielsen Services Sweden AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Nielsen Services Sweden AB i Stockholm, Uppsala, Enköping, Västerås, Norrköping eller i hela Sverige

JOB DESCRIPTION
Vill du ta hand om våra kunder? Erfaren Client Executive sökes till Nielsen!-

DESCRIPTION
Nielsen är ett globalt performance management-företag som skapar övergripande förståelse för vad konsumenterna tittar på och vad de köper (Watch and Buy). Nielsens Watch-segment levererar publikmätningstjänster av video-, ljud- och textinnehåll till kunder inom media- och reklam. Buy-segmentet levererar unika mätningar till tillverkare och återförsäljare av konsumtionsvaror. Genom att integrera information från Watch- och Buy-segmentet och från andra datakällor kan Nielsen erbjuda mätningar och analyser i världsklass som hjälper kundföretagen att prestera bättre. Nielsen är ett S&P 500-företag som har verksamhet i över 100 länder, vilket täcker mer än 90 procent av världens befolkning. I Sverige har vi funnits sedan 1957 och har ca 90 anställda. Mer information finns på vår hemsida www.se.nielsen.com eller www.nielsen.com

Publiceringsdatum
2016-08-31

Dina arbetsuppgifter
Till vår kommersiella avdelning söker vi en erfaren Client Executive som kan ta ett ansvar för ett antal av Nielsens viktigaste kunder.

Du får ett eget ansvar för en portfölj av våra viktigaste kunder och fokuserar på att vidareutveckla vår kundrelation i ett långsiktigt perspektiv. Du bidrar med insikter som hjälper kunden med viktiga affärsfrågor och som skapar möjligheter för Nielsen att sälja ad hoc lösningar. Du kommer att arbeta i ett högt tempo mot högt uppsatta mål och deadlines. Du får ett stort förtro¬ende från start med eget budget-, försäljnings- och resultatansvar och förväntas leverera ett resultat som ökar dina kunders nöjdhet med Nielsen och utvecklar våra affärer samtidigt.
• Du arbetar aktivt med olika funktioner hos våra kunder; företagledande personer och marknads-, trade-, KAM samt category management, för att proaktivt hjälpa kunden att utveckla sina affärer med hjälp av Nielsens marknadsinformation och produkter.
• Du arbetar med kundunika analyser och utifrån dessa ger du våra kunder insiktsfulla slutsatser och rekommendationer som kunden enkelt kan ta action på.
• Du skapar nya affärer för Nielsen genom att förstå dina kunders behov och utmaningar och säljer tilläggtjänster utifrån Nielsen produktportfölj
• Du förväntas utifrån din erfarenhet bidra till att utveckla arbetssätt som skapar ännu nöjdare kunder.

QUALIFICATIONS
Bakgrund:
• Universitetsutbildning inom företagsekonomi alternativt eftergymnasial utbildning som är relevant för tjänsten.
• Minimum 2-3 års erfarenhet av dagligvarubranschen från sälj, marknad, analys eller inköpsfunktioner eller som managementkonsult
• Goda kunskaper i engelska (tal och skrift)
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Erfarenhet från The Nielsen Companys programvara är meriterande men inget krav

Personlig profil:
• Du har ett stort driv, analytisk förmåga och är resultatfokuserad
• Du har ett stort fokus på sälj och har erfarenhet av att skapa och hitta nya affärsmöjligheter
• Du är bra på att utveckla relationer med befintliga och nya kunder samt sätter stort värde i att alltid leverera kvalitet och nya insikter
• Du är förtroendeingivande, kan sätta dig in i kundens behov och har förmåga att se saker i nya perspektiv.
• Du har erfarenhet av att leda projekt
• Du har mycket god kommunikativ förmåga i tal och skrift
Vi erbjuder:

Vi erbjuder dig ett spännande och utmanande jobb med goda utvecklingsmöjligheter i ett internationellt företag i snabb utveckling! Dina arbetsuppgifter är utvecklande och utmanande med stort eget ansvar. Du kommer att ingå i ett team med positiva, engagerade och kompetenta kollegor.

Ledarskap och kompetensutveckling är prioriterade frågor för oss och vi arbetar med tydliga processer för kompetensutveckling och karriärutveckling. Engagerade och positiva medarbetare är vår nyckel till framgång och därför är det viktigt för oss att arbeta med tydliga medarbetarsamtal och utvecklingsplaner. Genom att ge varje person stor frihet i sitt arbete att uppnå fastställda mål, försöker vi skapa ett arbetsklimat där idéer uppmuntras och initiativkraft tas tillvara. I detta ligger även att ge alla medarbetare trevlig arbetsmiljö samt att göra dem delaktiga i företagets framgångar. Som anställd hos Nielsen har du även goda möjligheter till en internationell karriär inom något/några av våra verksamheter utomlands.

Anställningstyp/arbetstider
Arbetstid: Heltid, 100 % (37,5 timmar/vecka).
Anställningsform: Tillsvidareanställning (provanställning i 6 månader).
Anställningsstart: Enligt överenskommelse (snarast möjligt)

Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta Client Service Manager, Simon Olsen: SimonMoller.Olsen@nielsen.com

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Heltid tillsvidare med inledande provanställning 6 månader Tillträde
Omgående

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 11 September 2016. Vi intervjuar löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Har du frågor om tjänsten? Vänligen kontakta Client Service Manager, Simon Olsen: SimonMoller.Olsen@nielsen.com

Kontakt
Judith Skön 073-3545441
Micael Andersson, regionschef 073-9636463 micael.andersson@nielsen.com

Företag
Nielsen Services Sweden AB

Adress
Nielsen Services Sweden AB
Maria Skolgata 83
11891 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-4532601
E-postadress: daniel.dynesius@nielsen.com

Jobbnummer
3023135

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Nielsen Services Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Nielsen Services Sweden AB: