Account Coordinator till Thule Group

Experis AB / Kundservicejobb / Gnosjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Gnosjö, Gislaved, Tranemo, Vaggeryd, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis AB i Gnosjö, Gislaved, Tranemo, Värnamo, Svenljunga eller i hela Sverige

Har du erfarenhet från kundtjänst och supply chain? Vill du jobba i ett stort internationellt företag med spännande produkter? Thule Group i Hillerstorp erbjuder högkvalitativa produkter med hållbar design som gör det enkelt för människor över hela världen att leva ett aktivt liv.

Om Thule Group

Thule Group är ett globalt sport- och friluftsföretag. Thule utvecklar, tillverkar och marknadsför produkter inom produktkategorierna Sport & Cargo Carriers (takräcke, takboxar och cykelhållare, vatten och vintersportutrustning, samt taktält monterade på bilar), Active with Kids (vagnar, cykelsläp och cykelbarnstolar), husbilsprodukter (markiser, cykelställ och tält för husbilar och husvagnar) och paket, Väskor & Bagage (vandringsryggsäckar, bagage och kameraväskor).

Thule Group har cirka 3 300 anställda vid nio produktionsanläggningar och 35 försäljningskontor över hela världen. Koncernens produkter säljs på 140 marknader och 2021 uppgick omsättningen till 10,4 miljarder kronor.

Om rollen

I rollen som Account Coordinator kommer du att ingå i kundtjänstteamet i Hillerstorp tillsammans med 10 personer och du kommer att ha ett specifikt ansvar för att stötta våra kunder inom OES (original equipment sales). Det är därför viktigt att du har erfarenhet av att arbeta både i en internationell miljö och erfarenhet från att ha arbetat med exportflöden.

Kundtjänstavdelningen är en del av Thule Groups Supply Chain och spelar en mycket viktig roll som länk mellan Thules kunder och Thule-organisationen. Inmatning och expediering av beställningar samt att bygga täta relationer med kunderna är en viktig del av jobbet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

* Orderhantering, inclusive EDI (Electronic data interchange)
* Svara på produktfrågor och övriga kundfrågor via mail och telefon
* Hjälpa kunder vid leveransavvikelser eller leveransskador
* Ha kontakt med övriga avdelningar ex. ekonomi, sälj, inköp, lager
* Koordinera returer och krediteringar
* Kundupplägg och hantera övrig master data
* Upplägg och frågor kring Thule.net

Vem är du?

Vi ser att du är en person som har god kommunikationsförmåga och behärskar både svenska och engelska i tal och skrift. Du har grundläggande kunskaper inom Microsoft office, så som excel. Du är en person som gillar att lära och ta dig an nya uppgifter. Du är en team-spelare som är mån om både kunder och kollegor. I övrigt är du strukturerad och har lätt för att hantera flera bollar i luften samtidigt.

Det är meriterande om du har en akademisk examen inom logistik/supply chain eller annan relevant utbildning.

Känner du igen dig?

Varmt välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2023-02-15

Kontaktuppgifter för detta jobb
I denna rekrytering samarbetar Thule med Jefferson Wells. För ytterligare information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult

Emma Elofsgård emma.elofsgard@jeffersonwells.se 0722-043047

Urval och intervjuer kommer att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Sista ansökningsdag är 15 mars.

Ersättning
Not Specified

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6d83de94-555c-".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Experis AB (org.nr 556855-1104)

Arbetsplats
Thule Sweden AB

Jobbnummer
7449797

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis AB: