Account Assistant / Bemanningsassistent
Randstad AB Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB Göteborg i Göteborg,
Partille,
Kungälv,
Öckerö,
Härryda eller i
hela Sverige **** Account Assistent till Randstad Inhouse Service ****
Affärsområdet Randstad Inhouse Service erbjuder kunder skräddarsydda HR-processer och som Account Assistent / Bemanningsassistent ansvarar du bland annat för orderläggning, bokningar i datorsystem och frånvarohantering. Har du tidigare erfarenhet av administrativt arbete och är van att arbeta i högt tempo kommer detta att vara en spännande och utmanande tjänst. Du kommer att vara placerad i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som Account Assistent /Bemanningsassistent är din huvudsakliga uppgift att stötta kontoansvarig konsultchef i det dagliga operativa arbetet, med fokus på administration. Kunden verkar inom Automotive och du kommer vara placerad i kundens lokaler Arbetet innefattar bland annat orderläggning, bokningar i datorsystem, frånvarohantering samt delansvar för den dagliga dialogen med kund och konsult gällande planerade arbetspass. Du kommer att arbeta i ett tätt team tillsammans med ansvarig konsultchef ute på plats hos vårt kundföretag. Du kommer även vara behjälplig med att sköta personal- och utbildningsadministration, söka efter ny personal samt vara delaktig i olika kundprojekt.
Publiceringsdatum2014-09-12BakgrundFör att passa i rollen som Account Assistent / Bemanningsassistent bör du ha tidigare erfarenhet från administrativt arbete och ha god telefonvana. Vi ser också att du har mycket goda datorkunskaper och att du har en gymnasieexamen inom relevant område. Har du en universitetsexamen finns det goda möjligheter för dig att på sikt kunna utvecklas inom Randstad.
Dina personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Account Assistant / Bemanningsassistent bör du vara en duktig administratör med en förmåga att prioritera. Du ska vara serviceinriktad och trivas med att jobba i ett högt tempo. Vi förväntar oss att du är engagerad och driven med en välutvecklad initiativförmåga och ett kreativt tänkande. Flexibilitet är en viktig egenskap för att trivas i rollen, då du även ska kunna skifta mellan flera olika arbetsuppgifter och åtaganden. Vidare ser vi att du är en trygg person som även kan hantera stressiga situationer. Vi ser gärna att du satsar på en framtid inom bemanningsbranschen. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och dina ambitioner.
Vi ser gärna att du satsar på en framtid inom bemanningsbranschen och vi lägger stor vikt vid din personlighet och dina ambitioner.
Om Randstad
Med över 600 000 anställda i fler än 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning. Vi växer stadigt på den svenska marknaden med många spännande karriärmöjligheter för den engagerade och kvalitetsmedvetna medarbetaren. I dagsläget har vi kontor i bland annat Stockholm, Göteborg, Västerås och Malmö. Randstads verksamhetsfilosofi går att sammanfatta med orden "good to know you", som uttrycker vår tillgänglighet, vår vilja att lyssna och vårt engagemang för goda samarbeten.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Commercial manager, Kristofer Nilsson, på telefon
0729-88 94 15. Du kan maila in din ansökan till
linda.hogfeldt@randstad.seIntervjuer kommer att hållas löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!
Arbetstider och omfattningHeltid Omgående
ErsättningEnligt ök
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKristofer Nilsson +46 729-88 94 15
FöretagRandstad AB Göteborg
AdressRandstad AB Göteborg
Nils Ericsonplatsen 3
41103 Göteborg
KontorsadressNils Ericsonplatsen 3
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1995583
Observera att sista ansökningsdag har passerat.