Ab Solom Personlig Assistans Söker Bemanningsassistent
Ab Solom / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sollentuna,
Upplands Väsby,
Järfälla,
Danderyd,
Upplands-Bro eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ab Solom i Sollentuna AB SOLOM är det kommunala alternativet för vård och omsorg i Sollentuna. Vi har ett brett utbud av tjänster och vi arbetar med såväl barn och ungdomar som vuxna. Vår strävan är att arbeta på ett sådant sätt att våra kunder är mer än nöjda, en fantastisk utmaning som skapar engagemang. Vi ägs av Sollentuna kommun och är först ut i Sverige med att bolagisera den kommunala egenregin inom vård och omsorg i sin helhet. Mer information om AB SOLOM finns på
www.solom.se .
Publiceringsdatum2016-07-01Dina arbetsuppgifterPersonlig assistans består i dagsläget av verksamhetschef, personliga assistenter, en administrativ assistent och två bemanningsassistenter, varav den ena går i pension i höst. Vi söker därför nu en bemanningsassistent till verksamheten. Förutom personlig assistans utför vi även ledsagarservice, avlösarservice samt förmedlar kontaktpersoner. Vi tillhör affärsområdet LSS.
Som bemanningsassistent arbetar du nära verksamhetschef med att hjälpa till med administrativa sysslor. Du ansvarar för personalbemanningen hos samtliga kunder inom personlig assistans utifrån deras beviljade insatser. Förutom kontakt med våra kunder och deras assistenter, innebär din roll även kontakt med Försäkringskassan och andra externa och interna kontakter (t.ex. AB SOLOMs hemtjänst). I tjänsten ingår även personalrapportering i vårt lönesystem Personec och du bistår verksamhetschef vid rekrytering av nya assistenter.
Övrigt förekommande arbetsuppgifter kan vara att bistå vid introduktion av ny personal och planering av introduktionspass. Du har samarbete med administrativ assistent när det gäller faktureringen, utförda timmar för rapportering i lönesystemet och Försäkringskassan. Vid vissa situationer kan det ibland uppstå lägen där du måste hjälpa till med personlig assistans ute hos kund.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• Erfarenhet av bemanningsarbete och schemaläggning.
• Erfarenhet inom området personlig assistans (t.ex. erfarenhet av arbete som personlig assistent)
• Kunskap om LSS-lagstiftningen
• Datorvana (kunskap i Office-paketet och viljan att lära och sätta sig in i nya IT-system)
• Telefonvana (telefon är ett av dina främsta arbetsredskap)
• Behärskar svenska i tal och skrift
• Meriterande är om du har erfarenhet av personalrapportering och/eller Tidsvar samt erfarenhet av ekonomiadministration
Dina personliga egenskaper• Trivs med att hålla många bollar i luften
• Förmågan att hålla lugnet i stressiga situationer
• Serviceminded (Du blir ansiktet utåt till i första hand våra kunder och assistenter)
• Strukturerad samt har förmågan att kunna planera och ha framförhållning
• Noggrann
• Flexibel
• Prestigelös
Vid anställning kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Övrig informationTjänsten är en tillsvidareanställning med omfattningen 100 %. Provanställning på sex månader kan komma att tillämpas. Arbete varannan helg ingår i tjänsten.
Tillträde enligt överenskommelse.
Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senaste 31 juli. Ansökningar kommer att behandlas vid ansökningstiden slut.
Vid frågor kontakta:
Lena Larnesjö, Verksamhetschef Personlig Assistans
lena.larnesjo@solom.setfn: 08-579 224 53
(Kan kontaktas fr.o.m. 1 augusti)
Adina Gustafsson, HR-handläggare
adina.gustafsson@solom.setfn: 08-579 224 15
(Kan kontaktas fram till 19 juli)
Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering
ErsättningMånatlig löneutbetalning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Larnesjö, Verksamhetschef 08-579 224 53
Adina Gustafsson, HR-handläggare 08-579 224 15
FöretagAB SOLOM
AdressAB SOLOM
Box 188
19123 Sollentuna
KontorsadressBox 188 19123 Sollentuna
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2934934
Observera att sista ansökningsdag har passerat.