3rd Line Support Specialist inom tyngre problemlösning - Uppsala
Perido AB / Supportteknikerjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Enköping eller i
hela Sverige Vi på Perido letar efter en erfaren 3rd Line Support Specialist till vår kund, ett familjeägt bolag med god tillväxt som levererar högkvalitativa IT-driftslösningar. Här finns en roll med fina förmåner och skräddarsydda utvecklingsmöjligheter. Tjänsten är placerad på kundens kontor i Uppsala.
Vad innebär rollen som 3rd Line Support Specialist? Du kommer att arbeta i projektform och ansvara över egna kunder där du hanterar deras komplexa IT-miljöer. Du ser över behoven, genomför tekniskt arbete och tar fram lösningsförslag till kunderna. Då den här rollen innehåller mycket kundkontakt i kombination med självständigt tekniskt arbete är ett intresse för försäljning en fördel. Vidare kommer du att vara med och påverka och förbättra befintliga rutiner, processer och dokumentation kring projekten.
Vem letar vi efter? Vi letar efter dig som har ett genuint IT-intresse och som har minst fem års erfarenhet av arbete som ansvarig tekniker gentemot kund eller som har haft driftansvar. Vi tror dessutom att du har erfarenhet av stora kundmiljöer och drivs av att ta stort ansvar. Du bör besitta god teknisk kompetens och har förmågan att se över helheten i komplexa IT-miljöer. Vidare är du strukturerad, självgående och tar gärna egna initiativ. Du har ett analytiskt och kreativt förhållningssätt som du får användning för när du möter olika typer av problem. I mötet med kollegor och kunder är du alltid positiv, social och proffsig.
Är det dig vi letar efter? Välkommen med din ansökan redan idag!
Publiceringsdatum2018-01-09Kravprofil för detta jobb• Minst gymnasial utbildning inom IT
• Fem års erfarenhet av liknande arbete
• Mycket goda kunskaper i Windowsmiljö
• Erfarenhet av servrar och nätverk i en datacenter-miljö
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift
Meriterande
• ITIL Foundation Certifiering
• Kunskaper i Linux-miljö
• B-körkort
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, tillsvidare. Tillträde omgående.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Vi letar efter en säker 3rd Line Support Specialist som är redo för nya utmaningar! Här finns ett långsiktigt uppdrag hos en spännande arbetsgivare som erbjuder goda utvecklingsmöjligheter. Trivs du med kundkontakt och vill leverera bästa tänkbara IT-driftlösningar? Då tycker vi att du ska läsa vidare!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 90 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar vardagar inom 24 timmar. Ange tjänstens referensnummer 75799SP i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-08
Ange följande referens när du ansöker: 75799SP
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinav 15, 8 tr
Jobbnummer 3892892
Observera att sista ansökningsdag har passerat.