2nd line-support till Experis IT
Experis / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Skövde,
Götene,
Skara,
Falköping,
Lidköping eller i
hela Sverige Experis IT erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister inom IT via konsultverksamhet, rekrytering och projektlösningar. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis IT finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Experis IT söker medarbetare för uppdrag inom 2nd line-support
Publiceringsdatum2017-08-08Beskrivning Hos oss på Experis arbetar våra konsulter med varierande uppdrag hos de flesta av landets mest attraktiva arbetsgivare. Vår verksamhet erbjuder en spännande kombination av konsult- och rekryteringsuppdrag som möjliggör en attraktiv karriärväg för dig!
Dina arbetsuppgifter Du kommer att arbeta på plats hos kunden med placering i Skövde. I tjänsten kommer du att jobba med 2:nd line support och ansvarar för att tillhandahålla supporttjänster, säkerställa leverans och upprätthålla kvalitet enligt serviceavtal. Du kommer att arbeta i ett team med kompetenta kollegor i en spännande produktionskritisk global miljö som ger dig stora möjligheter att utvecklas både professionellt och personligt.
För att lyckas i rollen krävs det att du har goda kunskaper inom
• Windows server (2008, 2012) inklusive cluster
- Microsoft SQL server samt kunna ställa databas frågor
- Microsoft IIS
- Nätverk som AD, DNS, mm
Ett plus om du även kan följande
- Websphere MQ
- Scripting i Windowsmiljö som Visual Basic eller Powershell
- Grundläggande Linux
Vem är du?
Vi söker dig som har minst ett års erfarenhet av teknisk support och relevant utbildning. Du arbetar strukturerat, självständigt och med ett genuint intresse av problemlösning. Du kan leda dig själv i ditt dagliga arbete och gillar att ha kundkontakter - både i support- och leveranssammanhang.
För att trivas och passa i rollen som Experiskonsult är dina mest framträdande egenskaper; ansvarsfull, strukturerad, självgående, nyfiken, positiv, lösningsorienterad, hjälpsam och du har en stor social kompetens
Vad kan vi erbjuda dig
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Experis eftersträvar mångfald
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas tidigare.
Har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Mikael Valkeinen på .
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Supportera och leverera kundlösningar via incident managment, problem managment och change managment.
- Ta emot felanmälningar, analysera och avhjälpa.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-08-29
Ange följande referens när du ansöker: 28005
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMikael Valkeinen
Mikael.Valkeinen@se.experis.comFöretagExperis
AdressExperis
54140
54140 1496
KontorsadressTrädgårdsgatan 15b
Jobbnummer 3633196
Observera att sista ansökningsdag har passerat.