2nd line supporttekniker sökes till stabilt IT bolag i Malmö

Poolia Malmö AB / Supportteknikerjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Malmö AB i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige

Vi letar nu efter en Service Center Specialist då en av Malmös största 2nd line expanderar. Du kommer ingå i ett trivsamt team som arbetar i nära samarbete med både 1st och 3rd line med kundens bästa i fokus. Start är snarast möjligt eller enligt överenskommelse.

Arbetsuppgifter
Som Service Center Specialist i denna 2nd line kommer du att ingå i ett team med erfarna tekniker med hög servicenivå. Du hanterar dagligen komplexa IT-relaterade problem med användarens bästa i fokus. Rollen är omväxlande och ställer krav på att du både är lösningsorienterad och kan vara kreativ i din felsökning. Du brinner för IT och arbetar självgående i din roll. Tillsammans i teamet fokuserar ni på kundnöjdheten och på att tillsammans skapa en trivsam och kreativ arbetsplats med en 2nd line som ligger i framkant.

Erfarenhet/ Utbildning
Vi letar efter dig som har ett genuint intresse för IT och brinner för att använda din kompetens till problemlösning. Du har en bakgrund inom IT, där vi tror att du har en utbildning inom området (helst med en bred grund och relevant fördjupningsområde) samt tidigare erfarenhet av rollen som supporttekniker i någon form. Det är en fördel om du har fördjupade nätverkskunskaper, men i denna 2nd line är bredd viktigt. I rollen finns det behov för god kompetens inom exempelvis Klienthantering, Active Directory, Windows Server, Office 365, Exchange, Databaser (SQL), Molnbaserade databastjänster (Azure), säkerhet, System- och serverhantering och Linux.
Det är meriterande för rollen om du har kunskaper inom Powershell, Sharepoint, Ubuntu, Safecom, Mobilitet och IP-telefoni, men dessa kompetenser är inget krav. Som person är du kommunikativ och lösningsorienterad, du är innovativ och kan vara kreativ i din felsökning. Din trygga självständighet ger ett pålitligt intryck både gentemot användare och i teamet. Eftersom du kommer att tillhöra servicedeskens 24x7-team, så är det viktigt att du är flexibel och kan arbeta efter ett rullande schema i en rotation som består av både morgon/dag/kvälls och nattpass. Flytande i svenska och engelska är ett krav både i tal och skrift.

Förmåner
Du kommer att vara anställd av Poolia som konsult de första 6 månaderna, är då samtliga parter nöjda kommer du att bli övertagen i anställning direkt av företaget. Som konsult erbjuds du möjlighet att ta certifikat och premieras om du lyckas. Det finns även möjlighet att delta på aktiviteter hos både företaget och Poolia. Vid din sida från Poolia har du mig, Marie Norén, som gärna agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på ditt uppdrag. Du kommer också ha en teamleader och en teamchef vid din sida som stöttar dig i det dagliga. Det får inte heller glömmas att du är en del av ett team där ni hjälps åt för att gemensamt nå framgång! Jag vill att du ska må bra och trivas under tiden du är anställd på Poolia och på det företaget som du ska arbeta på. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård. Friskvårdsbidrag är en given förmån!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-11-20

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-12-02
Ange följande referens när du ansöker: 47586
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Malmö AB

Adress
Poolia Malmö AB
Gustav Adolfs Torg 12
21139 Malmö

Kontorsadress
Gustav Adolfs Torg 12

Jobbnummer
3810700

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Malmö AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Malmö AB: