2:nd Line support tekniker
SweSale Rekrytering AB Steria / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SweSale Rekrytering AB Steria i Stockholm 2:nd Line support tekniker, Resolution group i Steria Servicedesk
Vi söker nu för Sterias räkning en 2:nd Line support tekniker.Steria har över 40 års erfarenhet av planering och, utveckling och drift av effektiva it-lösningar för stora verksamheter. Med mer än 19 000 medarbetare i 16 länder och ca 150 kollegor i Sverige är vi tillräckligt starka för att framgångsrikt lyckas med stora åtaganden – samtidigt som vi är tillräckligt små lokalt för att verkligen bry oss om våra kunder och medarbetare.
Hos Steria får du arbeta med några av vår tids mest spännande it- och förändringsprojekt som är av avgörande betydelse för våra kunders verksamhet. Du blir del av ett professionellt, men informellt och personligt team där all bidrar till framgång. Ditt arbete och engagemang blir betydelsefullt för helheten
Arbetsuppgifter;
Du kommer att arbeta med support i vår andra linje och lösa de ärenden som kommer in via telefon, epost och web. Utöver att lösa problem förekommer också arbete med att dokumentera och delge kollegor av kunskap och erfarenhet. Du arbetar i ett kundteam dedikerat mot några av våra kunder så det är mycket viktigt att du kan kommunicera tydligt och på ett pedagogiskt sätt. Du kommer även att vara mycket ute hos en av våra stora kunder i första hand norrort. Det är bra om du har tillgång till bil.
Vi söker dig;
Du bör ha erfarenhet av supportarbete via remote och telefon. Vi ser att du har goda kunskaper i slutanvändarsupport. Du har goda kunskaper om Microsofts serverplattform, Citrix och Active Directory. Har du erfarenheter inom SQL, Exchange, First Class, Nätverksskrivare/printserver, backup/SAN, hård- och mjukvara samt Lotus Notes/Domino så är det meriterande. Det allra viktigaste är att du har en förmåga att förstå kundens behov samt förklara teknik på ett enkelt och pedagogiskt sätt. Du behöver kunna svenska och engelska.
Tjänsten kommer att tillsättas omgående, uppsägningstid beaktas. Skicka din ansökan redan idag till Konsultchef Adelie Örnhall på mail,
adelie@swesale.se .
Publiceringsdatum2010-04-08Arbetstider och omfattningHeltid/ Tillsvidare
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-05-08
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagSweSale Rekrytering AB Steria
AdressSweSale Rekrytering AB Steria
Bangatan 21
17163 Solna
Jobbnummer 624136
Observera att sista ansökningsdag har passerat.