2nd line / 3rd line supporttekniker sökes till långa uppdrag!

TNG Group AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2015-10-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "2nd line / 3rd line supporttekniker sökes till långa uppdrag!" (publicerad 2015-12-29) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

TNG IT söker nu flera seniora supporttekniker / IT-tekniker / servicedesk-tekniker / helpdesk-tekniker inom 2nd- / 3rd-line hos våra kunder i Stockholm. Detta är en annons som avser kommande uppdrag hos TNG IT. Vi får löpande in uppdrag som eftersöker den här profilen, vilket gör att du som sökande har goda möjligheter att hitta nästa utmaning i karriären genom oss.

Beskrivning av tjänsten

Som 2nd- / 3rd-line tekniker kommer du att lösa mer komplexa incidenter som kräver mycket felsökning och testning. Din primära arbetsuppgift blir att hantera de incidenter som eskalerats vidare från 1st line. Du kommer att arbeta med felsökning och analys i Microsoft-miljö. I rollen har du mycket kundkontakt och löser ärenden via remote, telefon och mail.

Uppdragen ingår i vår bemaningsverksamhet, vilket innebär att du blir anställd av TNG och arbetar som konsult ute hos vår kund.

Vem är du?  

Vi söker dig som har 5-10 års erfarenhet inom IT-support. Du har god erfarenhet av felsökning och support inom Windows, Office och Outlook. Du är erfaren inom hantering av Exchange Server och Active Directory. Vidare har du goda kunskaper i svenska och engelska, såväl i tal som i skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet av Citrix och virtualisering.

Som person är du engagerad, tålmodig och serviceminded. För att vara framgångsrik i rollen bör du vara en teknisk problemlösare som trivs i en supportfunktion med mycket kundkontakt. Du har rätt inställning och en genuin vilja att inte bara lösa tekniska problem utan även att, på ett pedagogiskt sätt, återkoppla till kunderna.

Om TNG IT

TNG IT är specialister på bemanning och rekrytering inom infrastruktur, utveckling och management. Bland våra samarbetspartners återfinns flera av Sveriges mest attraktiva arbetsgivare. Vi är en del av TNG, den nya generationen bemannings- och rekryteringsföretag. Med det menar vi att vi tänker och arbetar på nya sätt. Genom att ständigt utmana och se bortom fördomar hittar vi den vassaste arbetskraften och bidrar till en hållbar arbetsmarknad.

OBS! Vi tar inte emot ansökningar via e-post, fax eller telefon.

Nyckelord: Active Directory, Exchange, Felavhjälpning, Helpdesk, It-support, Kundtjänst, Linux, First-line, Tekniskt intresse, Windows XP, it-tekniker, it-technician, supporttekniker, support technician, 1st line, 1stline, firstline, first line, 2nd line, 2ndline, secondline, second line, help desk, helpdesktekniker, helpdesk tekniker, help desk tekniker, servicedesktekniker, servicedesk tekniker, service desk tekniker

Varaktighet, arbetstid
Heltid Arbetstiden kommer att vara ca 8-17

Publiceringsdatum
2015-10-09

Ersättning
Lön/förmåner enl. ö.k.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-08
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kevin Dela Cruz

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
11164 Stockholm

Kontorsadress
Västra Järnvägsgatan 15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2472717

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: