24 Solutions söker en driven supporttekniker
Brainpeople / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Är du en självgående supporttekniker som tycker om att arbeta med ny teknik?
24 Solutions är en leverantörsoberoende specialist inom datalagring. De har fyra affärsområden; System integration, Professional Services, Development och Hosting Services vilket gör att de kan erbjuda den lösning som passar kunden bäst. Allt från att de levererar, utbildar och hjälper till med kundens IT-miljö till att de tar ansvar för hela eller delar av IT-driften. Som Kompetenspartner kan de alltid erbjuda den för kunden bästa lösningen både funktionellt och ekonomiskt. Företaget startades 2001 och har sen dess haft en stadig tillväxt. 24 Solutions ingår i 24MAS gruppen som är en global ledare inom mobilannonsering, applikationslösningar samt applikationsdrift. Deras huvudkontor ligger i Stockholm, Nacka, och 24MAS har idag ca 120 anställda med verksamhet i över 80 länder.
24 Solutions affärsmetodik bygger på hög kompetens och stor kunderfarenhet där referenser och åtaganden har blivit många under våra verksamhetsår.
Arbetsbeskrivning: Som supporttekniker kommer du att ingå i ett supportteam och ha ett eget ansvar för ett antal kunder runt om i Sverige som har en serverdrift i egen regi. Man kommer att där ansvara för ca 15 kunder och man kommer att då ansvara för att allting följs upp med kunden. Supporten är öppen på kontorstid vilket innebär att detta inte är någon skifttjänst. Som supporttekniker kommer du att vara certifierad i de produkter som de arbetar med och man kommer att få erbjudas kontinuerlig utbildning inom dessa. De huvudsakliga arbetsuppgifterna för denna tjänst är att du kommer att arbeta teknisk support och då främst via telefon och ärendehanteringssystem.
Tjänsten kan även komma att medföra arbete med företagets globala kunder samt kontakt med deras kontor i Asien.
Arbetets omfattning: Detta är en rekrytering där du blir direkt anställd av 24 Solutions. Tjänsten är tillsvidare och på heltid.
Utvecklingsmöjligheter: För rätt person finns det flera karriärmöjligheter inom organisationen då företaget växer globalt. Det finns stora internationella möjligheter då företaget håller bland annat på att starta upp i Singapore.
Kompetenskrav: Du har minst två års branscherfarenhet och vi ser gärna att du har arbetat tidigare med support och då helst mot dataserver. Vi ser dig med erfarenhet av infrastruktur, backup samt lagring. Kompetens inom Microsoft Server är ett krav och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av Linux. Då tjänsten innebär kontakt med internationella kunder så bör du vara flytande i tal och skrift i svenska och engelska. Det ses som värdefull merit om du har kompetens inom någon av dessa produkter: Exchange, AD, Sharepoint, Cisco, VM-ware samt Oracle.
Personliga egenskaper: För att trivas på företaget tror vi att du är självgående och serviceminded. Som person ser vi någon som är social, utåtriktad samt har ett stort driv. Vi ser någon som skulle vilja vidareutveckla sig och som efter några år kan gå vidare till en mer konsultroll i bolaget. Som person värdesätter vi att du ska våga göra fel och kunna ta för dig samt att du inte rädd för att anta nya utmaningar.
Intresserad? Sök tjänsten via bifogad länk. Vid frågor kontakta Anna Waltré på 08-501 018 03.
http://brainpeople.intelliplan.eu/JobAd/JobAd.aspx?Key=Gw27UDttLdhiPZptycRfL w%3d%3d&ActivityNo=425518&Page=JobAd
Publiceringsdatum2011-10-15Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagBrainpeople
AdressBrainpeople
Industrigatan 4A
11246 Stockholm
KontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4408090
Jobbnummer 1055718
Observera att sista ansökningsdag har passerat.