1st-line Support/Helpdesk till Ownit Bredband
PerformIQ Work AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2017-01-17
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "1st-line Support/Helpdesk till Ownit Bredband" (publicerad 2017-03-23) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos PerformIQ Work AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Tjänstebeskrivning
Som First Line Support Agent blir du en av företagets viktigaste representanter då du, tillsammans med dina kollegor, ska svara på kundens frågor - främst på telefon men även via mejl eller chat. De flesta av kunderna har tekniska frågor kopplade till bredband och IP-telefoni. För att kunna svara på kundens frågor och lösa alla ärenden kommer du regelbundet att samarbeta med teknikavdelningen och säljorganisationen. Då hög kundnöjdhet är Ownits signum är det viktigt att du kan leverera över kundens förväntningar och följa upp varje ärende fram till att det är löst och kunden är nöjd.
För dig som vill växa inom företaget kommer du på sikt att kunna utvecklas mot second line support eller BackOffice.
Krav på person
• Gymnasieutbildning, gärna med teknisk inriktning
• Grundläggande kunskap i Windows 7 och allra helst inblick i andra operativsystem som Windows Vista och MacOS X
• Gärna nätverkskunskap och grundläggande förståelse för TCP/IP, DHCP, Statisk IP, LAN, WAN och WIFI
• Med fördel vana av att konfigurera nätverksenheter, routrar, datorer med varierande operativsystem samt telefoner, surfplattor och TV-apparater
• Gärna erfarenhet av att konfigurera mejl, SMTP/POP och IMAP
• Grundläggande kunskap om trådlösa nätverk
Vi söker dig med stort teknikintresse och god problemlösningsförmåga.
För att passa i rollen som First Line Agent måste du trivas i en social och omväxlande roll där kundkontakter utgör en stor del av arbetet. Du bemöter andra med stor respekt och uttrycker dig alltid korrekt i både tal och skrift. Andra viktiga egenskaper är din lösningsorienterade och ansvarstagande inställning till varje ärende och förmåga att skapa kundnöjdhet.
Publiceringsdatum2017-01-17Övrig informationStart: enligt överenskommelse
Omfattning: heltid, 40 timmar i veckan
Plats: Katarinavägen 15, Stockholm
I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Mattias Söderberg, rekryteringskonsult, på nummer 072-157 27 76. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Din ansökan registrerar du enkelt genom att klicka dig vidare genom denna annons, fylla i dina kontaktuppgifter och bifoga dina dokument. Vänligen respektera att vi inte behandlar ansökningar via e-post. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Företagspresentation
Ownit, som är ett varumärke inom Telenor Sverige AB, levererar trygga bredbandslösningar via FiberLAN-nät till företag, fastighetsägare och bostadsrättsföreningar. De erbjuder överföringskapaciteter om 1 000 Mbit/s och 100 Mbit/s. I dagsläget är cirka 100 000 hushåll anslutna till deras nät. Företaget kännetecknas av starkt engagemang, hög prestanda och förstklassig service.
Ownits kundservice är en av verksamhetens viktigaste funktioner med en egen inhouse-avdelning på huvudkontoret i Stockholm. De är mycket aktiva kravställare i det kontinuerliga förbättringsarbetet av deras produkter och tjänster. Allt för att ge kunderna så bra service som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Sökord: IT, support, 1st-line, first-line, helpdesk, bredband, nätverk
Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-07
Ange följande referens när du ansöker: 2364
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMattias Söderberg
FöretagPerformIQ Work AB
AdressPerformIQ Work AB
Sveavägen 159
11346 Stockholm
KontorsadressSveavägen 159, Stockholm
Jobbnummer 3267080
Observera att sista ansökningsdag har passerat.