1st line supporttekniker
Xpeedio Support Solutions AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Xpeedio Support Solutions AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Södertälje,
Nacka eller i
hela Sverige Xpeedio är specialister inom IT-infrastruktur och levererar tjänster och resurser med en hög servicekänsla. Just service och kundfokus är något vi anser är eftersatt inom IT-området generellt och inom IT-support specifikt och därför ser vi ett stort värde i sociala- och kommunikativa egenskaper. Vi har fokuserat på IT-infrastruktur sedan 2003 och har tagit en ledande roll inom området IT-support med många välkända kunder. Vårt åtagande har hela tiden blivit större då kunderna velat köpa mer tjänster av oss och vi kan nu stoltsera med att kunna leverera kompetens inom alla delar av en IT-miljö.
Xpeedio Support Solutions ingår i Modern Holdings Incorporated som i sin tur är en del av vad som kallas "Our Group". Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Transcom och många fler.
1st line supporttekniker
Uppdragsbeskrivning
Vi söker efter en first line supporttekniker, som kommer att arbeta på plats hos vår kund inne i centrala Stockholm. Kunden är en etablerad aktör inom finans och försäkring med flera kontor utomlands.
Publiceringsdatum2014-10-24Dina arbetsuppgifterI rollen som supporttekniker har du ansvaret för att snabbt och effektivt lösa supportärenden via telefon och mail. Bland dina arbetsuppgifter kommer du att ge användarsupport på Office 2007/2010, hantera konton i Active Directory, first line support på mjukvara, hårdvara och nätverk.
Dina personliga egenskaperVi söker dig med ett stort IT intresse och hög servicekänsla, som vill arbeta med IT support.
Du har förmåga och vilja att snabbt lära dig nya miljöer, system och applikationer.
Vi värdesätter egenskaper som initiativförmåga och ansvarstagande, noggrannhet och strukturerat arbete samt det kanske allra viktigaste: hög service- och fingertoppskänsla och vilja att hjälpa.
Kvalifikationer och erfarenhet
För att passa för denna tjänst bör du ha goda grundläggande IT-kunskaper och datorvana, samt ha lätt för att sätta dig in i nya system och teknisk miljö.
Vi ser helst att du har någon form av teknisk utbildning på lägst gymnasienivå och har arbetat något år med liknande arbetsuppgifter.
Du har vana från att arbeta i ärendehanteringssystem och att ge support via remote verktyg.
Du talar och skriver obehindrat på såväl svenska som engelska.
Vårt erbjudande
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du är anställd hos Xpeedio, men arbetar ute hos kunden. Uppdraget startar efter överenskommelse och löper på tillsvidare (långsiktigt uppdrag).
Som anställd hos oss erbjuds du marknadsmässig månadslön, övertidsersättning och generöst förmånspaket med bl a försäkring, friskvårdsbidrag och rikskuponger.
Välkommen med din ansökan!
Ansökan skickas till Lotta Andersen Sbrzesny, HR-chef,
ansokan@xpeedio.se .
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan skickas till e-postadress:
ansokan@xpeedio.seFöretagXpeedio Support Solutions AB
AdressXpeedio Support Solutions AB
Lugnets Allé 1
12030 Stockholm
KontorsadressLugnets Allé 1
Stockholm
Visa på karta
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-5220 0300
Faxnummer: 08-293656
E-postadress:
lotta@xpeedio.se Jobbnummer 2043803
Observera att sista ansökningsdag har passerat.