1st line support för butikdatasystem inom detaljhandeln
Visma Retail AB / Supportteknikerjobb / Norrtälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Norrtälje,
Vallentuna,
Vaxholm,
Täby,
Värmdö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Retail AB i Norrtälje,
Stockholm,
Västerås,
Norrköping,
Göteborg eller i
hela Sverige Visma ger små och stora företag, offentlig verksamhet, organisationer och föreningar effektiva lösningar för ekonomisk administration, handel och verksamhetsstyrning. Vismakoncernen har 3.400 anställda i Norge, Sverige, Finland, Danmark, Holland och Rumänien. I Sverige sysselsätts 900 personer.
Visma Retail har en stark tillväxt i Norden och vi behöver nu förstärka med ytterligare medarbetare till vår 1st line support. Vi erbjuder dig ett spännande arbete tillsammans med ett sammanhållet gäng medarbetare i en miljö som genomsyras av framåtanda, glädje och utveckling.
• 1st line support (Incident) - Fackhandel
Tjänsten innebär huvudsakligen arbete på kontoret med hantering av kundanmälda supportärenden i vårt ärendehanteringssystem. Support sker på våra produkter direkt mot våra slutkunder via telefon och uppkopplat via fjärrstyrningsprogram. Vi tror att du har utbildning och erfarenhet inom databranschen motsvarande Pc-samordnare, Nätverkstekniker och är van att arbeta med olika typer av hårdvara samt Windows operativsystem. Du bör även ha erfarenhet från butiksarbete och vara insatt i en butiks arbetssätt och behov av IT-stöd från kassa- och backofficesystem.
Vi ser också nedan kunskaper och erfarenheter som meriterande
• Utöver Svenska och Engelska i tal och skrift även Danska eller Finska, då vi är i en expansiv fas i dessa länder
• Erfarenhet av ITIL (IT Infrastructure Library) som är det ramverk som vi organiserar och driver supportfunktionen efter.
• Tidigare erfarenhet från att bedriva support mot kunder / kollegor
• Goda kunskaper om MS SQL Server miljöer
Generella förväntningar på dig som medarbetare inom supporten
• Du skall vara noggrann samt tycka om problemlösning och felsökning.
• Ha god social-, kommunikations- och samarbetsförmåga
• Du har lätt att förmedla budskap och instruktioner till både dina kollegor och till våra kunder.
• Du har en positiv inställning till dynamiska miljöer.
• Du tycker om att ta ansvar och har förmåga att självständigt och i grupp driva uppgifter.
• Känna till och arbeta efter företagets mål, syfte, inriktning och resultat
• Främja förbättring och utveckling
• Ha vilja, energi och en positiv inställning
• Vara en god ambassadör för Visma
Tjänsterna beräknas tillsättas så fort som möjligt under hösten 2009.
Visma Retail tillämpar provanställning i 6 månader.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2009-09-28Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-10-18
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHelena Westling, +46 17674500
FöretagVisma Retail AB
AdressVisma Retail AB
Rålambsvägen 17
11259 Stockholm
Jobbnummer 512750
Observera att sista ansökningsdag har passerat.