1 HR Manager till Eskilstuna
Transcom AB / Ekonomichefsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Hallstahammar eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Transcom AB i Eskilstuna,
Kungsör,
Västerås,
Strängnäs,
Köping eller i
hela Sverige Transcom är Europas mest geografiskt spridda bolag inom outsourcing av Customer Relationship Management (CRM). I hela Europa jobbar ca 13000 kommunikatörer på 33 språk för över 100 klienter i 28 länder på 55 olika service center.
Som Human Resources Manager har du övergripande ansvar för alla HR frågor på vår nya site Eskilstuna.
Som HR Manager bör du vara entusiastisk över tuffa utmaningar, framåttänkande, kreativ, anpassningsbar, dataorienterad, ha sinne för detaljer samt vara beredd att leverera hög kvalité inom hela HR-spektrat.
Du rapporterar direkt till vår Nordiske HR Manager.
Ansvarsområden och arbetsuppgifter:
Du skall erbjuda en rad HR-tjänster som stödjer initiativ från verksamheten inom följande områden: rekrytering, personalutveckling, performance management, kommunikation, personalrelationer, policyutveckling och processförbättringar.
Fungera som en resurs i taktiska metoder för alla HR-Managers. Du skall coacha och stödja verksamheten i personalrelaterade frågor samt rättsliga processer.
Genomföra HR strategier och tjänster som stödjer verksamhetens mål samt anpassa och förbättra Transcoms key values.
Bistå med personalrelaterade utmaningar och mål samtidigt som du skall säkerställa att rättvisa, jämlikhet, enhetlighet och lagstiftning tillämpas i hela regionen.
Översätta verksamhetens mål till HR specifika uppgifter.
Vara drivande i arbetet kring personalomsättning och sjukfrånvaro.
Proaktivt följa upp och förbättra medarbetarnas nöjdhet.
Arbeta tillsammans med Nordiska HR Managers för att ständigt förbättra processer och förfaranden, i syfte att förbättra effektiviteten hos HR.
Närverka med HR-kontakter och externa organ, för att hålla dig ajour med gällande praxis och lagändringar.
Vi söker dig som
• Har minst 3-5 års erfarenhet av HR-arbete, gärna erfarenhet av HR-arbete i en CRM verksamhet.
• Har högskoleexamen inom HR - gärna med inriktning relationer till anställda och coachning.
• Har utmärkta kunskaper och erfarenhet av den svenska arbetsrätten.
För att lyckas i den här rollen bör du
• ha en stor ansvarskänsla
• kunna ta initiativ inom ramarna för företagets rutiner och processer
• kunna kommunicera på ett effektivt sätt med andra
• kunna arbeta under press utan att kvaliteten försämras
• kunna anpassa dig till förändringar
• vara förtroendeingivande och hålla en hög integritet
• vara engagerad
• vara serviceinriktad gentemot dina kollegor inom företaget
Publiceringsdatum2011-02-25Arbetstider och omfattningTillsvidare med 6 mån provanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-03-20
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktPeter Kragh, +45 25 880054
FöretagTRANSCOM AB
AdressTRANSCOM AB
Skrantahöjdsvägen 42
69178 KARLSKOGA
Jobbnummer 861332
Observera att sista ansökningsdag har passerat.