Webbansvarig
Östersunds Kommun / Supportteknikerjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund Östersunds kommun söker en webbansvarig kommunikatör/webbmaster. Område kommunikation består av 15 personer och leds av kommunikationschefen. Vår uppgift är att ge stöd till hela kommunens organisation. Det handlar bland annat om att:
• ge stöd i kommunikationsplanering
• utveckla kommunens externa webbplats
• utveckla styrdokument
• ge råd vid mediekontakter
• ge stöd och råd i utveckling av internkommunikation
• hålla utbildningar
• utveckla kommunens klarspråksarbete
• utforma informationsmaterial, textgranska, producera kommunens egen tidning - Magasinet Östersund, använda sociala medier, foto och film
Från och med årsskiftet står vi inför en ny organisation med nya spännande utmaningar.
Publiceringsdatum2014-09-05Dina arbetsuppgifterNär vår nuvarande webbansvarige nu väljer att flytta till annan ort, söker vi hans ersättare. Vi kan erbjuda dig ett arbete där du får stora möjligheter att utveckla och förbättra Östersund kommuns närvaro på webben. Arbetet innehåller både strategiska och operativa uppgifter.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• förvalta och utveckla innehållet på kommunens externa webbplats
www.ostersund.se .
• koordinera, hålla samman och stödja den förvaltningsorganisation som finns för webbplatsen
Eftersom vi är en förhållandevis liten avdelning krävs hög grad av flexibilitet och förmåga att täcka upp för varandra. Det kan därför bli aktuellt att du även får andra arbetsuppgifter inom område kommunikation.
Kvalifikationskrav
Vi söker dig som har ett intresse av att driva kommunens webbutveckling framåt. Du har:
• högskoleutbildning med inriktning mot media och kommunikation eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• relevant yrkeserfarenhet inom området webb
• arbetat med SiteVision eller liknande CMS
• kunskap i HTML och CSS
• god teknisk förståelse för webb och andra digitala kommunikationskanaler
• kunskap om sökfunktionalitet och sökoptimering
• erfarenhet av att driva projekt
• grundläggande kunskap om sociala medier
• mycket god kunskap i svenska språket
• god förmåga som skribent och vana vid att skriva för webben
• god kunskap i programvarorna Photoshop och InDesign samt Officepaketet inklusive PowerPoint
Övrigt meriterande:
• kunskap om e-delegationens webbriktlinjer och tillgänglighet på webben
• erfarenhet av arbete med webbaserad kommunikation inom offentlig sektor
• erfarenhet av att använda statistikverktyget Google analytics
• kunskap om klarspråk
Du är lyhörd, lösningsinriktad och flexibel samtidigt som du har en förmåga att vägleda och prioritera när det behövs.
I ditt arbete kommer du att ha kontakt med olika samarbetspartner och det är därför viktigt att du har hög social kompetens och en förmåga att skapa goda relationer. Du är en god pedagog och van att fungera som en brygga mellan teknik och användare.
Som person är du öppen och tillgänglig. Du trivs med att samarbeta med andra människor men är också van vid att arbeta självständigt. Du är målinriktad, strukturerad och van vid att arbeta mot deadlines. Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet och din förmåga att passa in i arbetsgruppen.
Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.
Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-09-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktÖrjan Carlbring, teamchef 073-271 19 66
Facklig kontaktNås via kundcenter 063-14 30 00
FöretagÖSTERSUNDS KOMMUN
AdressÖSTERSUNDS KOMMUN
83182 ÖSTERSUND
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 1986981
Observera att sista ansökningsdag har passerat.