Webbanalytiker

Ellos AB / Marknadsföringsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ellos AB i Borås, Göteborg, Kristianstad eller i hela Sverige

Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva och hållbara erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Med innovation, kreativitet och hållbarhet söker vi ständigt nya vägar i stort och smått. Ellos Group, med huvudkontor i Borås, är verksamt i samtliga nordiska länder och på utvalda marknader i Europa. Ellos Group har ca 600 medarbetare och omsätter runt 3,6 miljarder SEK.

https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.ellosgroup.se%2F&data=05%7C01%7C%7C75dbb43e6d0642160ab708da43ad11dd%7C805ac62a0d8e455d90b15eb5c04a72d0%7C1%7C0%7C637896707890999722%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=V3QXUDT%2B30ROV99RtcRbxa2S4PdUaBsEr%2FHxU0xKhoI%3D&reserved=0

Vi söker just nu en webbanalytiker med såväl mycket goda tekniska kunskaper som analytisk kompetens till teamet "Advanced Group Analytics" på Ellos Group.

Som webbanalytiker hos oss kommer du initialt att arbeta mycket med övergången från GA till GA4 som vi just nu genomför för samtliga varumärken inom Ellos Group (Ellos, Jotex och Homeroom) i syfte att ta ytterligare ett steg i den kontinuerliga moderniseringen av vår idag redan moderna MarTech-stack! Såväl i projektet som senare är det du som ansvarar för att den tracking som behövs finns på plats, kvalitetssäkrar densamma, skapar och vidareutvecklar grunden som ger de förutsättningar som krävs för att du ska kunna arbeta med såväl avancerad webbanalys som framtagande av dashboards och standardiserad rapportering för samtliga sajter/varumärken inom Ellos Group.

Vi söker dig med utbildning på högskolenivå med dokumenterad erfarenhet inom ovanstående områden där mycket goda kunskaper om och praktisk erfarenhet av produkter inom Google Marketing Platform är ett krav. Kunskaper inom programmering, statistik och marknadsföring är meriterande.

Då din roll är såväl teknisk som analytisk kommer du att ha många kontaktytor inom bolaget där du samarbetar med produktägare, webbutvecklare, analytiker, marknadsförare och beslutsfattare samt externa kontaktytor med mediabyråer och konsulter.

För att lyckas i rollen är det viktigt att du utöver dina tekniska kunskaper och ditt analytiska förhållningssätt uppskattar att ha ett jobb som sträcker sig över hela "web analytics-paletten": från hands-on tracking/tag management till analys och presentation av kundinsikter. Vidare så är det viktigt att du är noggrann, strukturerad, ansvarstagande och en självgående lagspelare - som trivs med ett högt tempo.

Om du vill arbeta med webbanalys i ett marknadsledande e-handelsbolag - då borde du söka tjänsten så att vi kan prata mer i detalj om vad du kan tillföra oss och vad vi kan erbjuda dig!

Vid frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Robert Tillander på tel 0708 - 15 08 99.

Välkommen med din ansökan senast söndagen den 9 oktober 2022. Vi tillämpar löpande urval, så passa på att söka tjänsten redan idag.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2022-09-17

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Ellos AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2022/68".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ellos AB (org.nr 556044-0264)

Arbetsplats
Ellos Group

Jobbnummer
6990022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ellos AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ellos AB: