Warehouse Manager till Arvid Nordquist
Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2024-01-22Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs hos Arvid Nordquist.
Om företagetArvid Nordquist är ett Stockholmsbaserat familjeföretag med ca 300 medarbetare över hela Norden som brinner för att erbjuda de bästa smakupplevelserna och produkterna. Sedan starten 1884 har man fokuserat på att leverera kvalitet i sina produkter som består av bland annat kaffe, vin, öl och livsmedel. Deras sortiment innehåller starka internationella varumärken som kan erbjuda hög kvalitet i kombination med omsorgsfull produktion och minskad påverkan på människa och miljö.
Den primära arbetsplatsen kommer till en början att vara på Arvid Nordquists huvudkontor i Solna. Byggnaden i Solna där både handelsbolag och kafferosteri ligger sedan 60-talet har företaget nu vuxit ur och Arvid Nordquist är i gång med att bygga ett nytt modernt kafferosteri, lager och kontor i Järfälla med flytt planerad till 2025. Läs gärna mer på:
https://www.arvidnordquist.se/om-arvid-nordquist/nya-rosteriet/Dina arbetsuppgifterI rollen har du en central position när Arvid Nordquist står inför produktions- och lagerflytten från Solna till Järfälla, som också innebär en period av parallell produktion och lagerverksamhet. Initialt utgår du från Solna och är övergripande ansvarig för den nuvarande lagerverksamheten i samverkan med befintlig lagerchef. I rollen rapporterar du till Head of Supply Chain Coffee. Lagerchef Solna och övrig lagerpersonal rapporterar till dig. Utöver att lära dig om Kaffet och befintlig verksamhet har du en nyckelroll i flyttprojektet med den nya lagerverksamheten i fokus och arbeta med att sätta upp strategier, planera resurser och utforma processer. I projektet har du många samarbetsytor både interna och externa parter så som tex höglagerleverantören.
Efter flytten har du helhetsansvar för den nya lagerverksamheten i Järfälla som är ett automatiserat höglager, där du leder både lagerhantering och distribution.
Dina arbetsuppgifter• Övergripande ansvar för lager och bemanning, inkl resursplanering och rekrytering
• Utgöra expertis kompetens och resurs i flyttprojekt
• Förfina, utveckla processer och rutiner mot viktiga gränssnitt
• Ansvar för att lagerverksamheter bedrivs kostnads- och resurseffektivt
• Ansvar för lagersystem och SAP kopplat till lager samt att driva utveckling och optimering av dessa
• Analysera avvikelser, ansvara för saldokvalitet, inventeringar samt framtagning och uppföljning av nyckeltal
• Kontinuerligt driva förbättring och utveckling av verksamheten
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Gymnasieutbildning, gärna inom logistik eller transportplanering
• Minst ett par års erfarenhet av en ledande roll inom lager och/eller distribution, gärna storskalig inbound och outbound, plockplanering och transportplanering
• God systemvana och erfarenhet av att arbeta i affärssystem, meriterande med erfarenhet av SAP/SAP EWM
• Goda kunskaper i MS Office och framför allt Excel
• Goda kunskaper i svenska och engelska, i såväl tal som skrift
Vi letar efter en prestigelös ledare som har ett öga för förbättringar och motiveras av att inspirera andra mot gemensamma mål. Din positiva inställning engagerar och skapar framgångsrika resultat, samtidigt som du är handlingskraftig och lösningsorienterad när utmaningar uppstår. Flexibilitet och proaktivitet är nyckelord för dig - du säkerställer att allt är på rätt plats i rätt tid och utforskar ständigt nya lösningar. Dina starka kommunikativa färdigheter och förmåga att bygga relationer gör att du trivs med att samarbeta över olika kontaktytor. Dessutom präglas ditt arbete av struktur och noggrannhet, även under pressade situationer. I denna rekrytering kommer stor vikt läggas vid personlig lämplighet.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Initialt Solna, från och med 2025 Järfälla
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här
Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Ersättning Enligt överenskommelse.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-02-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Kontakt Janina Bohlin
janina.bohlin@bravura.se 08-40024050 Jobbnummer 8411193
Observera att sista ansökningsdag har passerat.