Visma Software söker avancerad supportkonsult inom ekonomi
Visma Software AB / Redovisningsekonomjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla redovisningsekonomjobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Visma Software AB i Malmö,
Lund,
Helsingborg,
Ängelholm,
Kristianstad eller i
hela Sverige Visma gör verksamheter mer effektiva. Koncernen levererar programvara, outsourcingtjänster, inköps- och anbudslösningar, betalningstjänster, butiksdatalösningar samt IT-relaterade utvecklings- och konsulttjänster. Visma förenklar och automatiserar verksamhetsprocesser inom både privat och offentlig sektor. 320 000 nordeuropeiska kunder använder Vismas produkter och tjänster, och ytterligare 330 000 har Visma som hosting-partner. Koncernen har över 5 000 anställda, varav drygt 1 400 i Sverige. 2011 uppgick omsättningen till 5 142 miljoner norska kronor.
Vi behöver nu förstärka vår supportorganisation med en erfaren supportkonsult med placering vid vårt kontor i Malmö. Du kommer att arbeta med support och utbildning av vårt ekonomisystem Visma Control. Visma Control får ständigt utnämningar som marknadens bästa ekonomisystem. Visma Control är ett system för verksamhetsstyrning och ekonomisk kontroll, byggt av ekonomer för ekonomer. Läs mer om Visma Control på vår hemsida:
www.visma.se/program/Visma-Control/.Publiceringsdatum2012-05-14ArbetsuppgifterDina främsta arbetsuppgifter kommer vara:
• Se till att förfrågningar via telefon, e-post och webb etc registreras och hanteras
• Se till att förfrågningar från kunder och partners hanteras snabbt och med god service enligt våra kvalitetssystem
• Se till att kundernas uppgifter hanteras med sekretess
• Ha förmågan att kunna fakturera tjänster utanför supportavtal
• Delta i tester av nya versioner av programvaran i sammarbete med utvecklingsavdelningen
• Hålla kurser för våra slutkunder.
Bakgrund• Lämplig bakgrund är civilekonom eller liknande med praktisk erfarenhet av redovisningsarbete och ett stort systemintresse. Alternativt är du systemvetare med stor förståelse av ekonomiska resonemang.
• Gedigen erfarenhet av arbete i olika windowsbaserade affärssystem. Bredd är viktigt, ju mer du gjort tidigare desto lättare kan du ta till dig våra lösningar.
• Vilja att lära, du blir en del av vår kompetensplattform. När ingen annan vet så måste du veta.
• Många supportfrågor är av teknisk karaktär, förståelse för SQL-databaser och operativsystem är en fördel.
• Om du har arbetat med Visma Control eller en motsvarande produkt inom ekonomiområdet är det meriterande, likaså om du har arbetat med någon av våra andra produkter Visma Invoice Manager, Visma Menu eller PX Control.
• Även insikt i affärsprocesser är meriterande.
Personliga egenskaper
• För att lyckas i din tjänst bör du vara affärsinriktad, initiativrik och pedagogisk. Du måste ha en bra social förmåga och vara en god problemlösare.
• Du har hög servicevilja, rätt svar på kort tid räcker inte. Service handlar även om att kunden ska bli väl omhändertagen av oss.
• Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och i ett högt arbetstempo. Du måste kunna ta egna beslut och ta kontroll över din egen tid.
Vad erbjuder vi?
Hos Visma Software arbetar du med många intressanta kunder. Du har många trevliga och kompetenta kollegor på våra kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Umeå.
Varje kvartal gör vi en medarbetarundersökning. Här nedan ser du några kommentarer från våra medarbetare i den senaste undersökningen:
• Positiv stämning på arbetsplatsen. Bra samarbete mellan kollegor. Bra arbetstider.
• Bra medarbetare, spännande projekt.
• Bra arbetsmiljö och trevliga arbetskamrater. Goda utvecklingsmöjligheter.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
ErsättningMarknadsmässig
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-14
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Sablic, +46 707 25 52 42
FöretagVisma Software AB
AdressVisma Software AB
Geijersgatan 2B
21618 Malmö
Jobbnummer 1243435
Observera att sista ansökningsdag har passerat.