Vikarierande trafikhandläggare till Trafikenheten i Partille kommun

Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

Trafikenheten är en del av tekniska avdelningen på samhällsbyggnadskontoret som ansvarar för planering och utveckling av kommunens gator och allmänna ytor med fokus på trafiksäkerhet, tillgänglighet och en långsiktigt hållbar infrastruktur för alla trafikslag. Trafikenheten har även i uppdrag att handlägga och administrera olika typer av trafikärenden som en viktig del inom kommunens myndighetsutövning inom trafikområdet. Vi söker nu en kollega för ett vikariat på ca 1 år!

Publiceringsdatum
2023-12-15

Arbetsuppgifter
Vi är en mindre grupp på tio personer som arbetar med olika typer av trafikfrågor. I tjänsten som trafikhandläggare ingår att hantera olika typer av trafikärenden och myndighetsfrågor samt att fungera som sakkunnig i samarbete med andra enheter och förvaltningar inom kommunen. Arbetet innebär också kontakter med medborgare, politiker, företagare och andra myndigheter.

Arbetsuppgifter som ingår i rollen som trafikhandläggare är att hantera ansökningar om parkeringstillstånd för rörelsehindrade, fordonsflyttar och parkeringsdispenser samt handläggning av kommunens markupplåtelser. Tjänsten innebär ett brett och omväxlande uppdrag där operativt arbete varvas med koncentrerat självständigt utredningsarbete och administrativa uppgifter. I arbetet kan också ingå att besvara remisser och synpunkter från allmänheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med trafikfrågor och myndighetsutövning inom kommunal verksamhet.

I rollen som trafikhandläggare behöver du ha förmågan att ta ansvar, att självständigt planera ditt arbete och fatta egna beslut. Du är strukturerad och noggrann i ditt arbetssätt. Vidare behöver du vara flexibel och ha en god samarbetsförmåga då vi arbetar nära varandra i vårt arbetslag. Du har god förståelse för rollen som myndighetsperson samtidigt som du är serviceinriktad och tillmötesgående.

Rollen kräver förmågan att kunna uttrycka sig väl i tal och skrift samt god datorvana eftersom du i det dagliga arbetet använder olika system.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "23/486".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Kontakt
Trafikchef
Emma Johansson
031-7921298

Jobbnummer
8330503

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen: