Vikarierande Resursplanerare till WorkForce Management
TeliaSonera Broadband Services Sweden / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Broadband Services Sweden i Stockholm,
Norrköping,
Karlstad,
Jönköping,
Kalmar eller i
hela Sverige Broadband Services Swedens huvudinriktning är massmarknadstjänster inom TV, Internet och Röst för anslutning av hem och företag samt hemmets kommunikation.
Vi är den största teleoperatören i Sverige med de mest nöjda kunderna. Våra kunder är det mest värdefulla vi har och det är otroligt viktigt hur vi tar hand om dem och tillgodoser deras behov. Vår vision är att leverera en kundupplevelse i världsklass. WorkForce Management är en stödenhet inom Customer Operations som resursplanerar alla Kundrådgivare inom Bredbandstjänster Sverige. Som enhet ansvarar vi för att optimera vår bemanning på bästa sätt. Det är vi som skapar möjligheter för våra Kundrådgivare samt ger dem bästa förutsättningar för att leverera en kundupplevelse i världsklass.
Publiceringsdatum2012-06-01ArbetsuppgifterEnheten WorkForce Planning ansvarar för det dagliga arbetet med resursplanering, övervakning av produktionen, prognosticering (av volym, AHT samt övriga schemanycklar), schemaläggning, utbildningsplanering och uppföljning. Utöver dessa arbetsuppgifter kräver rollen som Resursplanerare att du är tillgänglig för alla frågor från hela organisationen som rör produktionsplanering. Vidare ansvarar du för att proaktivt arbeta med förbättringar som syftar till vår vison att leverera en kundupplevelse i världsklass, ökad tillgänglighet och förbättrad resurseffektivitet (dvs en optimal produktion utifrån kundnöjdhet och kostnadseffektivitet).
Vi söker dig som
• Har mycket goda kunskaper i Microsoft Office, främst Excel, samt det är meriterande om du har erfarenhet av arbeta i bemanningsplaneringsverktyg
• Har en mycket god förmåga att uttrycka dig på engelska och svenska i både tal och skrift samt har en förmåga att skapa goda relationer med nya människor i och utanför organisationen
• Har ett självständigt arbetssätt, där du är lösningsorienterad och hittar förbättringar i ditt arbete, samt utmanar dig själv och arbetsgruppen kontinuerligt
• Kan planera och utföra ditt arbete på ett metodiskt och effektivt sätt, då arbetsbelastningen tidvis är hög och under tidspress
• Är en engagerad, positiv och flexibel person som tar stort ansvar, har lätt för att samarbeta och har en god känsla för service
• Har en god analytisk förmåga och ett stort driv i att vilja utveckla dig själv och andra
• Verkar i enlighet med TeliaSoneras värderingar Skapa värde, Visa respekt och Få det att hända.
• Har minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande och vidare är det meriterande med högskolepoäng
• Har minst 3 års arbetslivserfarenhet och då gärna inom resursplanering.
Vi erbjuder dig
Du får möjligheten att arbeta på marknadens mest framgångsrika företag som erbjuder tjänster och produkter i världsklass. Du får chansen att arbeta i en central enhet inom Customer Operations och tillsammans med dina kollegor bidra till en kundupplevelse i världsklass.
Varaktighet
Tjänsten är ett vikariat med start i augusti till och med 31/12-2013.
Placering
Farsta, Göteborg eller Luleå, i vilken av orterna tjänsten kommer att placeras beror på var vi hittar kompetensen.
Så ansöker duUrval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag. Vid frågor om tjänsten kontakta Daniel Tikka på telefon 072-245 81 82.
Välkommen till oss på Telia!
Arbetstider och omfattning08.00-17.00/Vikariat tom 31/12-13
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-10
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktDaniel Tikka, +46 72-24 58 182
FöretagTeliaSonera Broadband Services Sweden
AdressTeliaSonera Broadband Services Sweden
10663 Stockholm
Jobbnummer 1261033
Observera att sista ansökningsdag har passerat.