Vikarierande Nämndsekreterare/Utredare
Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen / Administratörsjobb / Vara
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Vara,
Grästorp,
Herrljunga,
Vårgårda,
Lidköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Förvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen i Vara I Vara ser vi lite längre! Vara kommun är inte rädd att sticka ut hakan, att satsa på utvecklingsfrågor som stärker kommunen på lång sikt och att investera för framtidens generationer.
Detta, vårt mod och vår inneboende kraft, är också en av våra drivkrafter för framgång. Vara kommun tillämpar mål- och visionsstyrning, och personalidén bygger på hörnstenarna ledarskap, kompetens och delaktighet. Vi satsar på kontinuerlig kompetensutveckling för våra medarbetare.
Publiceringsdatum2016-03-14BeskrivningKansliavdelningen har en central roll i kommunen med uppdrag att ge stöd och service åt politiker, förvaltningar, näringsliv och allmänhet. Avdelningen har ett helhetsansvar för kommunens diarium och ärendehantering, från inkommande handling till arkiv. Kansliet arbetar också med utredningar, statistiksamordning, service till förvaltningschefer samt ansvarar för säkerhetsfrågor och demokratifrågor. Vi söker nu en medarbetare som kan jobba med nämndadministration och utredningar.
Dina arbetsuppgifterVi erbjuder dig omväxlande och utmanande arbetsuppgifter samt möjlighet att vara med och utveckla verksamheten. Som kvalificerad utredare arbetar du på uppdrag av politiker och kommunledning med att göra utredningar, utarbeta förslag, göra analyser och uppföljningar. Du har ett nära samarbete med övriga tjänstemän. I uppdraget ingår också sekreterarskap i en eller flera nämnder samt dess utskott. Du samordnar nämndadministrationen, utgör ett stöd åt nämnd och förvaltningsledning. Du säkerställer att den politiska gången följs i enlighet med kommunallagen och andra för verksamheterna gällande styrdokument.
KvalifikationerFör att lyckas i den här rollen ska du ha lämplig högskole- eller universitetsutbildning gärna med inriktning mot juridik, offentlig förvaltning, samhällsvetenskap, eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Kunskap om kommunal- och förvaltningslag, sammanträdesjuridik samt offentlighet och sekretess är meriterande. Vi ser gärna att du har erfarenhet av nämndadministration, registrering/diarieföring.
Som person tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter, har god förmåga att skapa struktur, planera, säkerställa och följa upp ditt arbete och du trivs med ett högt arbetstempo. Du har en analytisk och strategisk förmåga som gör att du kan överblicka och prioritera. Du är serviceinriktad, bra på att knyta kontakter och samarbeta samt har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
I Vara kommun tror vi att mångfald berikar - Välkommen med din ansökan!
Vara kommun vill att du skickar din ansökan via vårt rekryteringsverktyg Mynetwork. Du hittar sökvägen längst ner i annonsen där du loggar in och söker tjänsten. Om du av något skäl inte kan söka så (t ex skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg. I princip alla dokument som skickas in till kommunen blir allmän handling.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Visstidsanställning
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-04-28
Ange följande referens när du ansöker: 2016/82
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMia Forsäng, It-Kanslichef 0512-318 12
Facklig kontaktFacklig företrädare, Via kommunens växel 0512-310 00
FöretagFörvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen
AdressFörvaltningen för utveckling och service, Kansliavdelningen
Stora Torget 8
53431 Vara
KontorsadressStora Torget 8
Jobbnummer 2723341
Observera att sista ansökningsdag har passerat.