Vikarierande informatör till Malmberget
Lkab / Administratörsjobb / Gällivare
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gällivare,
Jokkmokk,
Kiruna,
Pajala,
Överkalix eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lkab i Gällivare,
Kiruna,
Luleå eller i
hela Sverige En av våra informatörer kommer att vara föräldraledig under ca ett år. Vi söker nu en vikarie för henne från och med maj 2010.
Placeringsorten är Malmberget och jobbet innebär resor inom LKABs verksamhetsorter i Norrbotten.
Arbetet innefattar såväl intern som extern information. Du kommer främst att vara redaktör och skribent för LKABs interntidning Veckobladet, som för närvarande kommer ut en gång per månad. I arbetet ingår också att skriva texter till tidningen LKAB Framtid som distribueras till samtliga anställda och hushållen i Malmfälten.
Du kommer även att jobba med arrangemang som journalistbesök, mediaträffar, familjedagar, etc. Ett kontinuerligt arbete är att tillsammans med övriga informatörer förmedla nyheter via LKABs intranät, externa hemsida och sidan lkabframtid.com. I arbetet ingår beredskap.
Vi förutsätter att du är en duktig skribent, kan hantera en kamera och är kapabel att använda IT-program som Microsoft Office och snabbt kan lära Dig LKABs webb-verktyg.
Lämplig utbildnings- och erfarenhetsbakgrund kan vara informatör eller journalist. Eftersom vi arbetar i en internationell koncern behöver du också behärska engelska.
Publiceringsdatum2010-03-12Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
TillträdeMaj 2010
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-03-21
Välkommen med in ansökan/intresseanmälan senast 21 mars via lkab:s hemsida, se menyraden till vänster. Rekryteringen har ärendenummer 2096.
KontaktLotta Fogde, kommunikationsdirektör, tel 0920-38170
FöretagLKAB
AdressLKAB
Box 501
98381 MALMBERGET
KontorsadressVitåfors industriområde.
KontaktuppgifterTelefonnummer: 0970-76000
Faxnummer: 0970-76593
Jobbnummer 606402
Observera att sista ansökningsdag har passerat.