Vikariat Administrativ chef

Media-Saturn/Media Markt / Butikssäljarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Kristianstad, Bromölla, Sölvesborg, Hässleholm, Östra Göinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Media-Saturn/Media Markt i Kristianstad, Svalöv, Lund, Malmö, Helsingborg eller i hela Sverige

Vi söker en driven och noggrann Administrativ chef till vårt varuhus i Kristianstad.

Publiceringsdatum
2016-10-21

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Administrativ chef på Media Markt har du det övergripande ansvaret för ekonomi och administration i varuhuset. Detta innefattar arbetsområden kassa, lager, service, personalplanering samt fastighets - och säkerhetsfrågor.Du sitter du i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar till Varuhuschefen.
I rollen kommer du vara ett aktivt och synligt bollplank för de personer som leder avdelningarna i frågor som rör bland annat personal, arbetsprocesser, rutiner och utbildningar. Det dagliga arbetet innebär att du har ett övergripande ansvar för att varuflödet sker enligt företagets processer och drivs effektivt.   

Vidare kommer du arbeta med följande övergripande ansvarsområden; Ekonomi och Administration, HR och Lön, Fastighet samt Säkerhet. Detta innefattar bland annat arbete med budgetering och kostnadsuppföljning, ansvar för inventering och upphandling med externa leverantörer. Du är huvudansvarig för samarbetet med våra fackliga motparter och driver alla frågor som rör arbetsrätt och arbetsmiljö. Vidare hanterar du rekrytering, månatliga lönekörning och ansvarar för varuhusets schemaplanering. Du är vår kontaktperson gentemot fastighetsägaren, väktarbolag och polis och arbetar aktivt med varuhusets säkerhet.
Tjänsten är ett vikariat på 70-100%  Tillträde till tjänsten är planerat till senast start 9 januari 2017. 
Vem är du?
För att lyckas i rollen behöver du ha: Omfattande arbetslivserfarenhet i en roll med liknande ansvars- och arbetsområden som ovan. God förmåga att strukturera din verksamhet med vana att implementera rutiner och processer. Du har troligtvis en eftergymnasial utbildning med inriktning mot ekonomi, personal eller motsvarande och har arbetat med ekonomi-, fakturahanterings- och lagerfrågor. Vi ser gärna att du har erfarenhet av TimePlan. Det är även en tillgång för oss om du har erfarenhet av kollektivavtal inom detaljhandeln, personaladministration samt arbetsmiljölagstiftning.

Som person har du en förmåga att engagera och motivera dina medarbetare. Du är van vid att ha många bollar i luften och att arbeta i ett högt tempo. Din prestigelöshet och ditt driv märks tydligt såväl när du kommunicerar som när du arbetar. Du behärskar engelska i tal och skrift och vi tar för givet att du är intresserad av hemelektronik. 

Så ansöker du
Ansöker gör du genom att klicka på "Skicka ansökan" nedan. För frågor eller funderingar vänligen kontakta Henrik Reffers, Varuhuschef.     
Skicka in din ansökan snarast, dock 2016-11-20
Vi ser framemot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Enligt överenskommelse Augusti 2018

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Reffers

Företag
Media-Saturn/Media Markt

Adress
Media-Saturn/Media Markt
Häråkravägen 4
29132 Kristianstad

Kontorsadress
Häråkravägen 4

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3120095

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Media-Saturn/Media Markt

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Media-Saturn/Media Markt: