Vikariande Teamledare inom CO Konsument

TeliaSonera Broadband Services Sweden / Försäljningsjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TeliaSonera Broadband Services Sweden i Karlstad, Norrköping, Jönköping, Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Broadband Services Swedens huvudinriktning är massmarknadstjänster inom TV, Internet och Röst för anslutning av hem och företag samt hemmets kommunikation.

Inom CO Konsument genomförs kontinuerliga förändringar med fokus på att nå en Kundupplevelse i Världsklass. Ett naturligt steg i utvecklingen är att säkerställa att vi har ett starkt ledarskap på plats i såväl Fronten som i Backoffice.Brinner du för ett coachande och stöttande ledarskap som skapar förutsättningar för att lyckas med kundupplevelsen? Då har du kommit till helt rätt ställe!

Vårt mål är att leverera en kundupplevelse i världsklass. Som Teamledare på Telias Kundservice är ditt primära arbete att skapa förutsättningar för att uppsatta mål kan nås och att förväntningar infrias i Telias främsta kontaktyta mot våra kunder. En stor del av rollen består av närvarande ledarskap där du följer ditt team och kontinuerligt arbetar med coaching och ständiga förbättringar.

Som Teamledare inom CO Konsument arbetar du antingen med fokus på Försäljning, Support eller inom Antichurn.

Vår målbild av framtidens ledarskap
CO Konsument präglas av ett fokuserat och medvetet ledarskap som bygger på väl fungerande och engagerade team. Varje team består av ca 20 kundrådgivare som drivs av en gemensam vilja att lyckas och man utnyttjar varandras styrkor för att få till bra helheter.

Varje ledare karakteriseras av vilja, mod och integritet och har en genomtänkt strategi för hur han eller hon ska bidra till ett framgångsrikt team.

Varje deltagare i teamet tar ansvar för och äger sina egna styrkor och svagheter och strävar ständigt efter utveckla hela sin och teamets professionella potential.

Publiceringsdatum
2012-12-17

Arbetsuppgifter
Då ledarskap är en avgörande framgångsfaktor i vår Kundservice, läggs stor vikt vid att leda teamet. För uppdraget krävs en god förståelse för kundernas behov, såväl innehållsmässigt som affärsmässigt. Syftet är att ge medarbetare rätt förutsättningar för att möta och överträffa kundens förväntningar.

Vidare innebär rollen som Teamledare i Telias Kundservice att du ska:

• Skapa ett team som når uppsatta mål - att sälja och leverera excellent service till privatkunder
• Säkra kompetensen, coacha, utveckla och entusiasmera dina medarbetare
• Ha en kontinuerlig uppföljning och konstruktiv feedback till medarbetarna
• Bli dina medarbetares förebild genom att vara en närvarande, prestigelös och uppmärksam ledare
• Arbeta nära ditt team och ansvara för att ni levererar kundupplevelse i världsklass vid varje kundmöte
• Tar täten för att kontinuerligt utveckla ditt team och dina medarbetare

Vi söker dig som har
Minst 3 års gymnasiekompetens eller motsvarande. Det är meriterande om du har enstaka ämnen på högskolenivå på minst 1 år, alternativt erfarenhet som motsvarar denna teoretiska kompetens. Vidare ser vi att du har god förmåga i svenska och engelska i tal och skrift samt har goda IT-kunskaper.

I rollen som Teamledare behöver du ett starkt driv för att utveckla och coacha dina medarbetare. Du har en dokumenterad erfarenhet av ledarskap och har stark förmåga att motivera och engagera personer i din omgivning. Du ser människor och brinner för att låta dem växa. Vidare har du ett säljdriv, trivs i ett högt tempo och kan leverera goda resultat genom ett coachande förhållningssätt.

Arbetstider
Eftersom det förväntas ett närvarande ledarskap i rollen, följer du som Teamledare ditt teams arbetstider. Det innebär mestadels vardagar men även helg- och kvällsarbete, du följer helt enkelt ditt team.

Så ansöker du
Du skickar in din ansökan via länken nedan, "skicka ansökan".

Arbetstider och omfattning
Vikariat

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-04
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Henrik Karlsson +46 70-604 99 84
Joakim Nyqvist +46 72-577 56 56

Företag
TeliaSonera Broadband Services Sweden

Adress
TeliaSonera Broadband Services Sweden
10663 Stockholm

Jobbnummer
1418626

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TeliaSonera Broadband Services Sweden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TeliaSonera Broadband Services Sweden: