Vidingehem söker projektadministratör!

Vidingehem AB / Administratörsjobb / Växjö
2025-05-16


Visa alla administratörsjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vidingehem AB i Växjö

Nu söker vi dig som tillsammans med oss vill arbeta för att Vidingehem ska vara det självklara valet av hyresvärd genom hela livet!

Vi är drygt 140 medarbetare som arbetar med att finnas till hands i vardagen för att göra boendet enkelt och bekvämt för våra hyresgäster.
Vi är stolta över vår goda företagskultur och kan erbjuda en trivsam och framåtriktad arbetsplats.

Vidingehem är en del av Växjö kommun och tillsammans skapar vi en hållbar morgondag och en attraktiv kommun att bo, leva och verka i idag och i framtiden.

Vill du vara med och utveckla framtidens boendemiljöer i Växjö? Vidingehem söker nu en erfaren och engagerad projektadministratör. Här får du möjlighet att kombinera administrativt stöd med samhällsnytta i ett bolag där hållbarhet, trygghet och kundfokus går hand i hand.

Välkommen till oss på Vidingehem!

Publiceringsdatum
2025-05-16

Arbetsuppgifter
Som projektadministratör kommer du ha ett mångsidigt uppdrag där du ansvarar för att samordna och koordinera tillval från hyresgästen samt hantera ansökningar om bostadsanpassningar.

I rollen ingår allt från att administrera genomförandet av dialoger med hyresgäster till att göra beställningar hos entreprenörer, ha kontakt med myndigheter, följa upp projekt och hantera fakturor. Som en del i ditt uppdrag kommer du ha en viktig roll i vårt fastighetssystem Momentum, vilket innebär att du kommer hantera olika administrativa arbetsuppgifter som exempelvis registrering och uppdatering. Utöver att hantera egna administrativa uppgifter ingår även att medverka i arbetet med att utveckla avdelningens arbetssätt och rutiner.

Vårt fokus ligger på hållbart framtidsboende, bevarande av fastigheternas värde, minskad miljöpåverkan och hyresgästernas vardagstrygghet samt trivsel. Allt för att skapa förutsättningar för att nå våra mål och visioner.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenheter av administration. Det är meriterande om du har erfarenhet från byggbranschen. Vidare har du erfarenhet från administrativt arbete och är van att hantera kundkontakter. Du är en skicklig administratör som känner dig trygg i din roll.
Som person har du mycket god förmåga att samarbeta, bygga relationer och samverka med olika intressenter. Du är driven och strukturerad samt har en lösningsorienterad inställning med fokus på resultat och effekt. Du kan arbeta självständigt med fokus både på detaljer och helhet.

Du har en god och tydlig kommunikativ förmåga och uttrycker dig obehindrat på svenska, i såväl tal som skrift. Du har goda datorkunskaper och kunskap i administration. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tjänsten är placerad i Växjö och du blir en del av ett engagerat team där vi hjälper varandra och arbetar mot gemensamma mål. I rollen finns stort eget ansvar men också en kultur som präglas av samarbete, omtanke och utveckling. Du rapporterar till chef för Fastighetsutveckling och har kontakt med många olika funktioner både inom bolaget och externt.

Urval och intervjuer sker löpande under processen.

Som tillsvidareanställd blir du som regel krigsplacerad i vår organisation.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-06-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "VH 13/25".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Vidingehem AB (org.nr 556935-3534), https://www.vidingehem.se/

Kontakt
VD, Affärs- och Projektutvecklingschef
Carina Herbertsson
carina.herbertsson@vidingehem.se

Jobbnummer
9344482

Prenumerera på jobb från Vidingehem AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vidingehem AB: