Viasat söker en Real Time Manager
Webhelp Nordic / Butikssäljarjobb / Östersund
2017-06-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Viasat söker en Real Time Manager" (publicerad 2017-06-07) ⬅️
Visa alla butikssäljarjobb i Östersund,
Krokom,
Åre,
Ragunda,
Ånge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Webhelp Nordic i Östersund,
Ragunda,
Ånge,
Örnsköldsvik,
Nordmaling eller i
hela Sverige Vill du i rollen som Real Time Manager ta ansvar för att i realtid hantera det dagliga flödet av samtal och andra administrativa ärenden på det mest optimala sättet? Som Real Time Manager analyserar och proaktivt planerar du dagen utifrån de förändringar som sker i uppdraget med målet att på ett, för Webhelp Nordic optimalt och effektivt sätt, säkra avtalade service levels. Det innebär bl.a. att du hanterar frågeställningar som är kopplade till bemanningsschemat, ärendevolymer och aktuella händelser Du kommer att arbeta brett med många kontaktytor, bl.a. med advisiors, Team Manager och kund.
Utöver att säkerställa kraven på servicenivåer har du också förståelse för andra viktiga nyckeltal som är kopplat till att leverera kundservice i världsklass!
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna beskrivs nedan i generella termer vilka kan förändras från tid till annan utifrån det behov som verksamheten har.
• Att i realtid fördela arbetsuppgifter på ett optimalt sätt samt säkerställa att de utförs
• Att kontrollera att agenter använder rätt Other Status och följer sitt schema
• Att säkerställa, för aktuell tidpunkt, en optimal bemanning
• Att ha tät dialog med teamledare om bemanning och uppföljning
• Att ta emot sjukanmälningar
• Att hantera schemafrågor från medarbetare kring bl. a frånvaro, ledigheter och ändringar
• Att proaktivt vidareutveckla processer och rutiner relaterade till rollen
• Att följa krisplansrutin vid krissituationer
• Att dokumentera vad som händer under varje arbetspass
• Att anmäla oplanerade volymökningar internt och externt enligt rutin samt optimera bemanningen och schemat under dagen och på innevarande schema framåt i tiden för att bemöta dessa på bästa sätt
• Rapportering
Du rapporterar till Senior Operations Manager.
Följande krav på kvalifikationer för tjänsten:
• Minst ett års erfarenhet från Contact Center branschen eller motsvarande
• Gymnasiebetyg och godkänt i Matematik A, Engelska A och Svenska A
• Goda kunskaper i Excel och MS Office
Du är:
• Resultatinriktad
• Initiativrik
• Beslutsam
• Flexibel
• Självständig
Du har:
• Lätt för problemanalys
• Lätt för planering och organisering
Om jobbet
Region
Östersund
Arbetstid / Varaktighet
Anställningsformen är tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Startdatum: Snarast möjligt
Arbetstid sker under våra öppettider: vardagar 07:00-22:00 samt helger 09:00-18:00
Lön / Förmåner
Fast lön enligt överenskommelse
Friskvårdsbidrag
Massagebidrag
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2017-06-01ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFilippa Larsson
filippa.larsson@nordic.webhelp.comFöretagWebhelp Nordic
AdressWebhelp Nordic
Armégränd 5
83132 Östersund
KontorsadressArmégränd 5
Jobbnummer 3534501
Observera att sista ansökningsdag har passerat.