Vi söker verksamhetsspecialister till lön
Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Tierp eller i
hela Sverige Vi söker verksamhetsspecialister till lönerelaterade tjänster
Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 300 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?
Anställningen är placerad inom avdelningen för Lönerelaterade tjänster.
Inom lönerelaterade tjänster erbjuds administrativt arbete kring lön, resor- och utlägg och beslutsskrivning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar
För att ansluta nya kunder till Statens servicecenter arbetar man i projektform genom anslutningsteam. Anslutningsteamen kommer att arbeta med övertagandet av löneadministrationen från blivande kunder. I teamen ingår representanter från lön, servicedesk och IT. Teamen kommer att ledas av en projektledare. En viktig yrkesroll i dessa anslutningsteam är verksamhetsspecialisten som står för expertkunskap kring lön och löneprocesser. Verksamhetsspecialisten är den person som ansvarar för att standardprocesserna inom lön används för de kundmyndigheter som ansluts.
Kartlägga och dokumentera den befintliga löneadministrationen vid kundmyndigheten. Definiera gapet mellan kundmyndighetens- och Statens servicecenters löneprocesser.
Informera kunder om Statens servicecenters löneprocesser.
Vara behjälplig vid införandet av Statens servicecenters stödsystem vid kundmyndigheterna gällande teknik och utbildning.
Informera och stödja de lönehandläggare som ska överta löneadministrationen för de nya kundmyndigheterna
Arbeta med processförbättringar inom lön
Publiceringsdatum2015-05-13KvalifikationerVi söker dig som har:
Gymnasiekompetens
God kunskap om standardprocesser för lönehantering
Erfarenhet av lönearbete och systemvana
Dessutom är det meriterande om du har:
God kunskap om lagar och statliga avtal
Erfarenhet av att arbeta teambaserat
Vidare ska du ha förmåga:
God kommunikativ förmåga
God samarbetsförmåga, vara strukturerad och resultatinriktad
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningarna innebär en del resande.
Anställningarna är 100 % och tillsvidare.
Anställningarna är placerade i Gävle.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Nils Bladh, Enhetschef, tel. 010-456 00 52 eller Gunilla Helling, Enhetschef, tel. 010-456 00 31.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-65 65 82, Martina Sterner Saco-S, tel 010-456 00 86.
Ansökan med personligt brev och CV skickas senast den 31 maj 2015 till
registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med "verksamhetsspecialister till lönerelaterade tjänster, Dnr 10373-2015/2511".
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-31
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@statenssc.seKontaktNils Bladh, Enhetschef 010-4560052
Gunilla Helling, Enhetschef 010-4560031
FöretagSTATENS SERVICECENTER
AdressSTATENS SERVICECENTER
FE 15
80171 GÄVLE
KontorsadressRUDDAMMSGATAN 30
GÄVLE
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0771-456000
Jobbnummer 2292555
Observera att sista ansökningsdag har passerat.