Vi söker HR-administratör - bemanning

Granngården AB Personalavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Granngården AB Personalavdelningen i Malmö, Vimmerby, Vänersborg, Mora eller i hela Sverige

Granngården är en riksomfattande butikskedja med 108 butiker runt om i Sverige som är det naturliga valet för alla som älskar djur och att odla. Under ett och samma tak hittar du som är djur- och trädgårdsintresserad eller villaägare ett brett sortiment. Vår försäljning sker genom butiker, postorder och e-handel. Vårt servicekontor är placerat i Malmö. Våra rötter i det svenska lantbruket ger oss en unik kompetens inom växtodling och djurhållning. Kunskap som vi gärna delar med oss av. Vårt produktval görs utifrån den här kunskapen och våra kunniga och ständigt uppdaterade butiksmedarbetare hjälper dig att välja rätt. Vi vill vara en inspirationskälla för alla som vill leva lite närmare sitt ursprung. Granngården har cirka 550 anställda med en omsättning på ca 1,7 miljarder kronor per år.

Vi söker en driven och engagerad medarbetare till vår HR-avdelning, för att kunna ge extra stöd i att supporta och utbilda våra chefer i vårt bemanningssystem. Du trivs i en dynamisk organisation, där du kommer att arbeta tätt ihop med oss fyra HR-kollegor samt företagets löneleverantör.

    Ditt uppdrag:

    För att lyckas i denna roll behöver du:   

     Specialistkunskap kring bemanning och schemaläggning och då gärna från detaljhandeln Vana vid att skapa, utveckla och hålla i utbildningar, då du löpande kommer att utbilda våra chefer i vårt bemanningssystem Timeplan + Agda Web  Löpande HR-administration     
Din bakgrund:

    Vi ser gärna att du har:  

     Relevant formell utbildning och/eller praktisk erfarenhet från HR-arbete Arbete med ett eller flera schemaläggningssystem Goda kunskaper i Excel och ett bra systemtänk    
    Som person är du en driven och flexibel lagspelare med förmågan att ta egna initiativ. Du är noggrann och ansvarsfull, har hög integritet och arbetar metodiskt och strukturerat. Du har lätt för att kommunicera och lära ut på ett pedagogiskt sätt.

    Om tjänsten:
Tjänsten är en visstidsanställning på 50% i sex månader, med chans till förlängning.    

Tjänsten är placerad i Malmö.

Vid frågor kontakta gärna HR-chef Anneth Dyberg 076-105 47 27.
    Du är varmt välkommen med din ansökan senast 2016-01-31 via länken nedan. Vi kommer att arbeta med ett löpande urval i rekryteringsprocessen

Varaktighet, arbetstid
50 % visstidsanställning Start enligt överenskommelse

Publiceringsdatum
2016-01-22

Ersättning
Enligt kollektivavtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anneth Dyberg

Företag
Granngården AB Personalavdelningen

Adress
Granngården AB Personalavdelningen
Box 8115
20041 Malmö

Kontorsadress
Vattenverksvägen 47

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2631239

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Granngården AB Personalavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Granngården AB Personalavdelningen: