Vi söker enhetschef till äldreomsorgen
Lekebergs kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Lekeberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lekeberg,
Karlskoga,
Degerfors,
Hallsberg,
Storfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lekebergs kommun, Socialförvaltningen i Lekeberg Lekeberg ligger mitt emellan storstadens utbud och landsbygdens idyll!
Vi vill vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter. Vi strävar emot att vara en effektiv, hållbar och trygg kommun för våra kommuninvånare och medarbetare.
Positiv utveckling och framtidssatsningar kännetecknar Lekeberg och vi styr mot nya och spännande utmaningar! Vill du vara med på resan? Läs mera om vår kommun på
www.lekeberg.seSocialförvaltningen bedriver en bred verksamhet inom äldreomsorg, funktionshinderområdet, hälso- och sjukvård samt individ- och familjeomsorg. Vi har för närvarande ca 250 medarbetare.
Vill du arbeta inom vår förvaltning så är du i en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till våra brukare är ett ledord för kvalitet inom vårt arbete. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på att de resurser och förmågor som finns hos varje människa ska tillvaratas. Vi uppmuntrar till delaktighet och eftersträvar alltid ett gott bemötande med respekt för den personliga integriteten.
Publiceringsdatum2023-10-03ArbetsuppgifterDet är mycket spännande på gång just nu; vi arbetar bland annat med vår framtida kompetensförsörjning på olika sätt och vi digitaliserar delar i vår verksamhet. Du kommer att ha stora möjligheter att vara delaktig i den utvecklingen!
Vår nuvarande enhetschef går vidare i annat uppdrag så nu behöver vi dig som vill vara delaktig och driva förändring till vårt särskilda boende Linden.
Som enhetschef blir ditt uppdrag att leda, planera, utveckla och följa upp verksamheten och ansvara för den operativa och vardagliga ledningen och styrningen. Uppdraget innefattar ansvar för verksamhet, ekonomi, personal och arbetsmiljö. Du säkerställer att arbetet sker i enlighet med uppdrag och uppsatta mål och att verksamheten drivs med hög kvalitet och effektivitet. Du kommer ha personalansvar och ansvar för verksamhetsutvecklingen.
En viktig uppgift blir också att tillsammans med dina medarbetare utveckla arbetssätt med syfte att ständigt förbättra verksamheten för brukarnas bästa. Vi tror att ett lagarbete där allas kreativitet och idéer tas tillvara skapar ett stort engagemang.
Vi hoppas att just du tycker det låter intressant, kanske är det dig vi söker?
Din roll innefattar även att skapa goda förutsättningar för brukare/patienter och medarbetare, vilket bl.a. innebär samverkan med både interna och externa aktörer.
Du kommer att ingå i en ledningsgrupp bestående av enhetschefer, verksamhetskontroller, MAS och processledare, som alla rapporterar direkt till förvaltningschef. Som del av en ledningsgrupp förväntas du också att se till helheten och till det bästa för hela förvaltningen, att man i ledningsgruppen kan få bli sitt bästa jag. För oss är det viktigt att alla medarbetare bidrar till att skapa och vidareutveckla en kultur med värderingar såsom öppenhet, ömsesidigt förtroende och lagarbete med fokus på dem vi är till för.
KvalifikationerVi söker dig som har:
• adekvat högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för
uppdraget, gärna inom aktuellt område
• god administrativ förmåga
• god datorvana och är en van IT-användare
• god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift
• grundläggande kunskap i ekonomi samt arbetsrätt och arbetsmiljö
• tidigare ledar- och/eller chefserfarenhet samt tidigare erfarenhet från arbete inom äldreomsorgen.
För att lyckas i rollen tror vi att du har en personlig mognad och känner dig trygg i att leda andra. Med tydlighet och mod har du förmågan att fatta beslut för verksamhetens bästa och vågar tänka nytt för att driva utvecklingen framåt. Du är en relationsskapare och har ett genuint intresse för människor och ser värdet av människors olikheter.
För oss är det viktigt att du är engagerad i det du gör! Vi tror också att du är en person som uppskattar att samarbeta och samverka med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och har en väl utvecklad förmåga att organisera, planera och prioritera. Du är kommunikativ och lyhörd och har en förmåga att entusiasmera andra och skapa delaktighet.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet för den här rollen.
ÖVRIGT
Lekebergs kommun består bl.a. av centralorten Fjugesta och tätorterna Mullhyttan och Hidinge/Lanna. Med korta avstånd, goda kommunikationer och kommunens strategiska placering är det enkelt att ta del av både landsbygd och stad. Här finns attraktivt boende, ett rikt kultur- och fritidsliv och ett bra företagsklimat.
Du gör din ansökan via vårt elektroniska rekryteringsverktyg. Det är därför viktigt att du fyller i alla steg noggrant för att vi ska kunna göra en riktig bedömning av din ansökan.
Vissa tjänster är säkerhetsklassade, därför kan även en säkerhetsskyddsintervju komma att bli aktuell i rekryteringsprocessen.
Vi har aktivt valt våra rekryteringskanaler och undanber oss därför direktkontakt med rekryterings-och bemanningsföretag samt annonsförsäljare i samband med denna rekrytering.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1249932".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Lekebergs kommun (org.nr 212000-2981)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Lekebergs kommun, Socialförvaltningen
Kontakt Tf. socialchef
Anna Gunnarsson
0585-488 80 Jobbnummer 8160820
Observera att sista ansökningsdag har passerat.