Vi söker engagerad supporttekniker
Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen / Supportteknikerjobb / Gävle
2020-10-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Vi söker engagerad supporttekniker" (publicerad 2022-05-11) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen i Gävle Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 7 500 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss!
Inom Styrning och stöd Gävle befinner du dig i händelsernas centrum. Våra knappt 300 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan sektorerna och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Tillsammans gör vi Gävle hållbart och utvecklande!
Tjänsten är placerad på IT- och utvecklingsavdelningen som är en av sektor Styrning och stöd Gävles sju avdelningar. Avdelningen har drygt 80 anställda. IT- och utvecklingsavdelningens uppdrag är att tillhandahålla en stabil plattform anpassad till verksamheternas behov och att driva och samordna verksamhetsutveckling med stöd av IT.
IT- och utvecklingsavdelningen är en samarbetspartner till sektorer och bolag gällande utveckling samt drift och förvaltning av system och IT-infrastruktur. I uppdraget ligger också strategisk och taktisk planering av utveckling och genomförande av detta tillsammans med verksamheterna och olika leverantörer.
Publiceringsdatum2020-10-27ArbetsuppgifterÄr du kunnig inom IT och får energi av att lösa problem?
Trivs du med att vägleda och guida andra, och vill vara med och göra skillnad? Tveka inte att söka vikariatet som supporttekniker hos oss.
Som supporttekniker arbetar du med att se till så att IT tekniken fungerar i vardagen för våra kunder. Du är IT- och utvecklingsavdelningens kontaktyta ut mot alla medarbetare i koncernen och har stort kund- och kvalitetsfokus i ditt arbete.
Du arbetar med första och andra linjens support och hjälper våra kunder via telefon, e-post, fjärrstyrning och support på plats för att snabbt och effektivt lösa tekniska problem, där fokus i detta vikariat är arbete i vår första linje.
Dina arbetsuppgifter innefattar att prioritera, analysera samt kommunicera lösningar på ett pedagogiskt och professionellt sätt.
Tjänsten som supporttekniker är omväxlande där du hanterar många olika typer av ärenden och löser problem på egen hand eller tillsammans med kollegor beroende på komplexitet och typ av ärende.
Vi går mot en breddning av våra tjänster inom IT-support där, förutom teknisk support, även handhavandestöd i Microsoft 365 är en viktig del. Här blir din insats en viktig pusselbit för effektivitet och trygghet i användarnas dagliga arbete.
Den tekniska miljön är huvudsakligen Microsoft-baserad både på klient- och serversidan.
Som supporttekniker arbetar du självständigt men i nära samarbete med dina kollegor för kontinuerlig kunskapsöverföring och erfarenhetsutbyte. Vi är ett sammansvetsat team och vi kan utlova en stimulerande vardag.
KvalifikationerVi söker dig som har förmågan att arbeta med andra människor; att lyssna, visa empati och respekt. Du är prestigelös och uppmärksammar och belönar andras bidrag.
Du har förmågan att snabbt lära dig nya uppgifter samt samlar in och förvaltar information som underlag för ditt arbete, att följa instruktioner och procedurer är naturligt för dig.
Vidare har du förmågan att anpassa dig till förändrade förhållanden samt uppmuntrar och stödjer förändringsinitiativ.
Bakgrunden du ska ha:
• Treårig gymnasial utbildning med inriktning mot IT alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Goda kunskaper i Microsoft operativsystem Win10 och Microsoft365 suiten. Grundkunskaper i Microsoft server.
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
• Körkort B är ett krav.
Bakgrund som är meriterande att ha:
• Tidigare erfarenhet av arbete med IT-support via telefon i en större organisation eller liknande serviceyrke.
• Kunskaper inom nätverk/kommunikation samt telefoni (fast, mobil-, IP-telefoni).
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via Offentliga Jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Gävle kommun hör till finskt förvaltningsområde. Om du därför utöver våra övriga kompetenskrav även talar finska, kan det vara en merit.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde så snart som möjligt enligt överenskommelse, upphör: 2021-09-30 .
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-11-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C43185".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Gävle kommun (org.nr 212000-2338)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Gävle kommun, IT- och utvecklingsavdelningen
Jobbnummer 5421343
Observera att sista ansökningsdag har passerat.