Vi söker en engagerad serviceinriktad supportkoordinator
Avanzera AB / Kundservicejobb / Järfälla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera AB i Järfälla,
Sollentuna,
Upplands-Bro,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Vårt uppdrag:
Vår globala kund som är världsledande inom utveckling, tillverkning och försäljning av energieffektiva fläktar och elmotorer söker nu en Customer Service Support / Supportkoordinator. Vår kund erbjuder ett utvecklande arbete på ett framgångsrikt och lönsamt företag. Kunden ser personalen som en tillgång och har därför lyckats skapa en god och trivsam atmosfär på företaget genom åren. Tjänsten är på heltid och är belägen i Järfälla.
Detta är ett konsultuppdrag på 6 månader med möjlighet till förlängning. Uppdragsstart februari/mars. Du kommer bli anställd av Avanzera och din arbetsplats är hos vår kund. Som konsult hos Avanzera kan du känna dig trygg, du har fast månadslön, betald semester och en dedikerad konsultchef som finns som bollplank under hela vår gemensamma resa.
Publiceringsdatum2024-01-31Dina arbetsuppgifterDu kommer tillhöra försäljningsgruppen OEM och ni kommer vara två supportkoordinatorer. Du kommer supportera ett par säljare och ha hand om hanteringen av hela orderlogistikflödet för OEM-kunder. I rollen ingår leveransövervakning samt kommunicera och samarbeta med inköps- och produktionsplaneraren. I rollen ser vi även att man ser förbättringar som gruppens arbetssätt och rutiner. Du kommer arbeta i affärssystemet SAP.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Ta emot kundsamtal gällande redan offererade produkter samt hålla kunder informerade
• Ta emot kundorder, registrering samt kontrollera order, prognoser, priser, villkor
• Informera säljaren löpande t ex avvikelse, tillhandahålla prognos, uppdateringar
• Övervaka kundorderkvantitet kontra prognostiserat kvantitet, kundlagernivå, logistikavtal
• Ha dialog med kunden gällande logistikfrågor, hämta in kundinformation mm
• Registerunderhåll i SAP och i CRM. Sortering och arkivering av kundorder
BakgrundVi söker dig som har 3-årig gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper. Relevant köp/kundtjänstutbildning eller arbetslivserfarenhet önskas. Erfarenhet av affärssystem, meriterande om du har erfarenhet av SAP. Tidigare erfarenhet från tillverkningsindustrin ses som meriterande. Du ska ha goda språkkunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
För att lyckas i rollen vill vi att du ger bra service är engagerad och kan arbeta självständigt när du kommit in i arbetet. Vi ser att du noggrann, driven, prestigelös, flexibel och har förmågan att koordinera. Du är också kommunikativ och får saker gjorda. Sist, men inte minst, önskar vi att du är en god lagspelare med ett trevligt bemötande som stöttar dina kollegor och arbetar mot gemensamma mål.
Om företagetAvanzera har funnits sedan 1998 och är ett auktoriserat bemanning - & rekryteringsföretag. Vi vet att varje person är unik och därför månar vi om att ditt nästa steg i karriären ska ge dig kunskap och erfarenhet som just du strävar efter. Vi lägger stor vikt vid personliga relationer och vill att du ska må bra och trivas i samarbetet med oss! Vi är din expert inom konsult- och rekryteringstjänster.
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "1659".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Avanzera AB (org.nr 556520-1182),
http://www.avanzera.se Kontakt Cecilia Wiborg
cecilia.wiborg@avanzera.se 08-545 28 303 Jobbnummer 8433403
Observera att sista ansökningsdag har passerat.