Vi bygger Avestas framtid - vill du vara med?

Avesta kommunkansli / Administratörsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommunkansli i Avesta

Avesta 2020 - Något fantastiskt kommer att hända.
Avesta kommun är mitt inne i ett utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. År 2020 är vi 25 000 invånare, har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd, och vi vet att vi gjorde det tillsammans!

Vi är idag sju medarbetare på Personalenheten, tre HR-konsulter med förvaltningsansvar och fyra HR-konsulter med kommunövergripande arbetsområden varav två medarbetare som arbetar med rekrytering. Personalenheten är ansvarig för det strategiska utvecklingsarbetet inom HR-området i Avesta kommunkoncern. Enheten har i uppdrag att styra, samordna och stödja förvaltningarna och bolagen i syfte att underlätta för dem att nå sina verksamheters mål. Vi stödjer också våra chefer i att efterleva gällande lagar och avtal utifrån ett etiskt förhållningssätt.

Avesta kommun genomgår en generationsväxling och antalet rekryteringar är just nu stort. Vi söker dig som vill vara med och stötta cheferna i rekryteringsprocesserna för att hitta kompetenta och engagerade medarbetare. Tjänsten som rekryterare är ett vikariat på ca 1 år.

Publiceringsdatum
2016-03-03

Arbetsuppgifter
Avesta kommun arbetar med kompetensbaserade rekryteringsprocesser som alla våra chefer utbildas i. På personalenheten är vi två medarbetare som aktivt arbetar med rekryteringar och du blir en del i det teamet där vi använder varandra som bollplank och stöd vid olika arbetsuppgifter.

Arbetet som rekryterare innebär att stötta cheferna vid rekryteringar av chefs- och specialisttjänster. Stödet varierar vid varje process och kan innebära att vara ett stöd vid framtagning av kravprofil, skriva annonser och vara med vid urval, intervjuer och utvärdering av kandidater.

Vi använder oss av Offentliga jobb som system och stöttar och utbildar cheferna i detta system. Det innebär att en av arbetsuppgifterna innebär att hålla i interna utbildningar i offentliga jobb samt annonsering.

Avesta kommun publicerar sina lediga tjänster även via sociala medier på bland annat www.facebook.com/ledigatjansteriavestakommun och det ingår i arbetat att vara med och arbeta med annonsering i olika former.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom PA-program eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Då vi alltid arbetar med kompetensbaserade rekryteringar ser vi det som en stor fördel om du redan har kunskap och erfarenhet från arbete med kompetensbaserade rekryteringar.

Du är van att skriva annonstexter och har ett öga för layouter till annonser - text och bild. Du är duktig på att uttrycka dig på svenska i tal och skrift. Erfarenhet från sociala medier gör att du snabbt kommer in i arbetsuppgifterna.

Oftast är flera rekryteringsprocesser igång samtidigt och det ställer krav på dig att du kan planera och prioritera för att lyckas få ihop de olika processerna på ett effektivt sätt. Tillsammans med kollegor och chefer ser du till att arbetet flyter på smidigt. Du har ett stort intresse och vilja att se till att ge det stöd som behövs i de olika processerna. Och du har förmågan att driva arbetet framåt och fokusera på rätt saker.

Vi anser att arbetsprover är ett utmärkt sätt att med hög validitet kunna utvärdera våra kandidater och kunskaper och erfarenheter kring arbetsprover är ett plus.

Du får gärna ha arbetat praktiskt i systemet Offentliga jobb eller andra liknande system samt har redan goda kunskaper i Office-paketet.

Det här arbetet ställer höga krav på integritet, bland annat vid personbedömningar och arbete med våra testverktyg. Du är trygg i dig själv och kan förhålla dig till ett professionellt förhållningssätt anpassat till situationen.

Vi ställs i bland inför olika arbetsrättsliga frågor i samband med rekryteringsarbetet och därför värdesätter vi grundläggande förkunskaper i arbetsrätt.

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast, upphör: 2017-04-30 .

Ersättning
Månadslön
FÖRMÅNER
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-20
Ange följande referens när du ansöker: C5053/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jenny Lyxell, Rekryterare 0226-6456 89 jenny.lyxell@avesta.se
Isak Holstensson, Tf personalchef 0226-64 56 61 isak.holstensson@avesta.se

Facklig kontakt
Kontaktuppgifter till din fackliga representant

Företag
Avesta kommunkansli

Adress
Avesta kommunkansli
Corneliusgatan 16
77481 Avesta

Kontorsadress
77481 Avesta

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2703132

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommunkansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommunkansli: