Verksamhetsutvecklare

Myndigheten för digital förvaltning / Datajobb / Sundsvall
2025-02-06


Visa alla datajobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Myndigheten för digital förvaltning i Sundsvall, Stockholm eller i hela Sverige

Digg är en myndighet med ett viktigt uppdrag att driva digitaliseringen av det offentliga Sverige framåt. Under de senaste åren har Digg vuxit mycket. Nu är vi inne på en spännande utvecklingsresa. Vill du vara med? Läs mer om Digg här.

Om jobbet
Nu söker vi en verksamhetsutvecklare till enheten identitet och auktorisation som är en del av avdelningen för tillit och säkerhet. Avdelningen ansvarar för infrastruktur och tjänster för elektronisk identifiering, auktorisation och underskrift samt att vår verksamhet bedrivs inom ramen för gällande säkerhetskrav. Enheten ansvarar för auktorisationssystem för elektronisk identifiering och arbete med eIDAS samt arbetet med att främja användningen av elektronisk identifiering och underskrift.

Digg har i regleringsbrevet för 2025 fått i uppdrag att utveckla en digital identitetsplånbok i enlighet med eIDAS-förordningen.

Som verksamhetsutvecklare kommer du att arbeta i deluppdraget med att bygga en långsiktig organisation för uppdraget att vara plånboksutfärdare. I detta ingår bland annat funktioner som förvaltning, support, kundtjänst, kommunikation, spärrhantering osv. I arbetet ingår att ta fram ett förslag på organisation samt nödvändiga processer och rutiner.

Om dig
För att lyckas och trivas i den här rollen behöver du ha följande kompetenser, kunskaper och erfarenheter:

Kompetenser

• Samarbetsförmåga. Hos oss går laget före jaget. Det betyder att du samarbetar bra med andra genom att du lyssnar, kommunicerar och kan ge och ta feedback på ett konstruktivt sätt. Du tar dig an uppgifter med nyfikenhet och fokuserar på ditt och andras lärande.
• Strukturerad. Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
• Uthållig. Förblir motiverad och effektiv trots bakslag och besvikelser. Arbetar på tills projekt är avslutade eller resultat uppnådda.
• Mål och resultatorienterad. Arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Förändrar sin inriktning när målen ändrar sig.

Erfarenheter

Publiceringsdatum
2025-02-06

Kvalifikationer
• Minst 5 års erfarenhet av rollen verksamhetsutvecklare
• Erfarenhet av arbete inom statlig myndighet
• Erfarenhet av processmodellering och att ta fram nya processer och rutiner
• Erfarenhet av att analysera olika typer av material
• Erfarenhet av att facilitera workshops
• Erfarenhet av att arbeta utifrån agila arbetssätt

Meriterande

• Erfarenhet av att bygga upp en ny organisation eller verksamhet
• Erfarenhet av EU-arbete

Kunskaper

Kvalifikationer
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.

Utbildningsbakgrund
Du har en akademisk utbildning (minst 3 års akademiska studier) eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.



Om Digg och vad vi erbjuder
Digg är en myndighet som arbetar brett med att stödja och samordna digitaliseringen av den svenska offentliga förvaltningen. Vi utvecklar digital infrastruktur och tjänster som hjälper andra offentliga aktörer i deras digitalisering. Vi säkerställer även att digital offentlig service är tillgänglig för alla.

I syfte att stärka digitaliseringsarbetet har regeringen gett Digg och Post-och telestyrelsen (PTS) i uppdrag att lämna förslag på hur våra två myndigheter skulle kunna gå samman till en gemensam. En utgångspunkt är att de uppgifter som Digg och PTS har ska vara oförändrade. Vårt arbete med att digitalisera Sverige kommer fortsätta, vi hoppas du vill vara med på resan.

Digg och PTS får uppdrag att utreda sammanslagning för att stärka Sveriges digitalisering

Hos oss arbetar engagerade personer som alla har en viktig roll i digitaliseringen av Sverige. Vi rekryterar långsiktigt och det är viktigt att du som medarbetare mår bra, har möjlighet att utvecklas på jobbet och trivs med det du gör.

Diggs huvudkontor finns i centrala Sundsvall i moderna aktivitetsbaserade lokaler. Vi har också ett mindre och modernt kontor i centrala Stockholm. Vi är positivt inställda till att ge utrymme för distansarbete utifrån verksamheten och individens behov, men det förväntas att du är på kontoret minst en dag i veckan och när arbetet kräver det.



Vi erbjuder

• tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse, anställningen inleds med sex månaders provanställning
• placeringsort är Sundsvall
• resor förekommer och dess antal kan variera över tid.
• jobbet är placerad i säkerhetsklass vilket innebär att en säkerhetsprövning och registerkontroll kommer att genomföras. Mer information om vad säkerhetsprövning innebär kan du få här.
• generösa förmåner. Läs mer på digg.se

Sök
Vänta inte med att söka! Vi strävar efter att ha en så snabb, effektiv och fördomsfri process som möjligt och arbetar därför löpande, strukturerat och systematiskt med vårt urval. Ägna inte onödig tid åt att uppdatera ditt cv, svara istället på våra urvalsfrågor i ansökan.

Sista ansökningsdag är fredag 23 februari 2025.
Har du frågor om jobbet är du välkommen att kontakta Johan Gellerstedt via epost johan.gellerstedt@digg.se. Fackliga kontaktpersoner är Mattias Ekhem för Saco-S och Åsa Fridholm för ST. De nås via växeln på 0771-11 44 00.

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad av att jobba hos oss men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Ersättning
individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-02-23
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Myndigheten För Digital Förvaltning (org.nr 202100-6883), http://www.digg.se

Arbetsplats
Myndigheten för digital förvaltning

Jobbnummer
9150002

Prenumerera på jobb från Myndigheten för digital förvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Myndigheten för digital förvaltning: