Verksamhetsledare

Falköpings kommun / Administratörsjobb / Falköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Falköping, Skara, Tidaholm, Herrljunga, Skövde eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Falköpings kommun i Falköping, Skara, Skövde eller i hela Sverige

Vill du vara med och utveckla morgondagens arbetsmarknadsenhet?

Ett av kommunens övergripande mål är ett socialt hållbart Falköping som tillsammans med den övergripande visionen om det goda livet lägger grunden för vårt arbete.

Vill du vara med och skapa förutsättningar för kommunens invånare att komma i arbete och delaktighet är detta en tjänst för dig.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi söker nu en verksamhetsledare för kommunens arbetsmarknadscenter som med engagemang och kreativitet kan leda och utveckla verksamheten mot kommunens uppsatta mål kring arbetsmarknad. Förvaltningens uppdrag idag är att erbjuda vägledning, utbildning och praktik för de som vill/behöver stärka sin kompetens så att arbetsmarknadens behov av kompetent arbetskraft tillgodoses. I detta arbete kommer du att vara en nyckelperson. Under våren 2020 utökas förvaltningens uppdrag till att också främja människors ekonomiska och sociala trygghet och jämlikhet i levnadsvillkor i enlighet med socialtjänstens uppdrag, detta då förvaltningen utökas med en enhet som arbetar med ekonomiskt bistånd.

Du som verksamhetsledare kommer att ingå i Arbetsmarknadsenhetens ledningsgrupp tillsammans med övriga verksamhetsledare, enhetschef och verksamhetschef. I rollen kommer du att arbeta med och ansvara för frågor inom en mål- och resultatstyrd verksamhet med ständiga förbättringar som drivkraft. Du kommer att ha personalansvar för ca 15 personer.

Det är tillsammans vi kan skapa ett socialt hållbart Falköping!

Vad söker vi hos dig?
• Kunskap och erfarenhet inom arbetsmarknadsområdet. Vi ser gärna att du även har kunskap och erfarenhet inom socialt arbete.

• God kunskap om arbetslivet såväl lokalt, regionalt och nationellt.

• Universitets- eller högskoleutbildning som arbetsgivaren finner relevant för uppdraget.

• Du ska ha god förmåga att:

- initiera, utveckla och driva verksamheten i samverkan med övriga förvaltningar, arbetsförmedling, myndigheter och arbetslivet
- se arbetsmarknadsfrågorna i ett större sammanhang
- omvärldsbevaka verksamhetsområdet och övrig samhällsutveckling
- tänka kreativt och hitta innovativa lösningar
- samverka och bygga nätverk
- uppmuntra och inspirera andra
- kommunicera med andra
- driva utvecklingsarbete

Falköpings kommun
Falköpings kommun eftersträvar att vara en inkluderande arbetsgivare och värdesätter de kvalitéer som mångfald tillför våra verksamheter för att skapa en hållbar utveckling. Vår gemensamma värdegrund utgår ifrån att vi som medarbetare är till för Falköpingsborna. Vi erbjuder meningsfulla och viktiga arbeten, goda utvecklingsmöjligheter och ett gott arbetsklimat med engagerade kollegor.

Publiceringsdatum
2020-11-23

Övrig information
För att hantera ansökningar använder vi Varbi. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Om du av något skäl inte kan söka så (t.ex. skyddad identitet), vänligen ta kontakt med annonsens kontaktperson för alternativ sökväg.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Falköpings kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/277".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Falköpings kommun (org.nr 212000-1744)

Arbetsplats
Kompetens- och arbetslivsförvaltningen, AME, Service, Uppdragsutbildning

Jobbnummer
5456583

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Falköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Falköpings kommun: