Verksamhetscontroller, Linköping

Skatteverket / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Linköping, Norrköping, Katrineholm, Vimmerby, Nyköping eller i hela Sverige

Vill du stötta ledningen i viktiga stategiska beslut? Är du en analytisk, stabil person med pedagogisk förmåga? Då kan rollen som verksamhetscontroller vara rätt för dig!

Om jobbet

Som verksamhetscontroller arbetar du med planering och uppföljning av Skatteupplysningens verksamhet med schemaläggning, framtagande av prognoser, statistik och analys.
I din roll ansvarar du för att avdelningschef, enhetschefer och sektionschefer får tillgång till det stöd som krävs för att leda och styra verksamheten. Detta innebär att du arbetar med analys och tolkning av produktionsflöden och verksamhetsresultat.

Du tillhör controllersektionen som bland annat ansvarar för samordning, utveckling och förvaltning av avdelningens arbete, där verksamhetsplanering, uppföljning, ekonomi inklusive budget och prognoser ingår. En stor del av sektionen ansvarar för att vara ett stöd till ledningen avseende Skatteupplysningen.

Controllersektionen är en av fyra sektioner inom Stödenheten, som tillhör Kundmötesavdelningen. Totalt är det cirka 16 medarbetare på controllersektionen. Kundmötesavdelningen har ansvar för utveckling av digitala tjänster, Skatteupplysningen, servicekontor och Skatteverkets webbsida.

Vi erbjuder dig flexibel arbetstid och det är en självklarhet för oss att du ska ha balans mellan arbete och fritid.

Om dig
För att göra ett bra jobb och trivas hos oss på Skatteverket behöver du vara lyhörd, tänka nytt och ta ansvar. Du ska också leva upp till vår medarbetarpolicy.

I det här jobbet ska du:

• ha god analytisk förmåga
• ha goda kunskaper i Excel
• ha ett konsultativt förhållningssätt med förmåga att på ett pedagogiskt sätt förmedla analyser, utredning och uppföljning mot verksamheten
• vara organiserad och ha förmåga att strukturera upp och prioritera ditt arbete
• vara utvecklingsorienterad och nytänkande
• ha god förmåga att samarbeta
• vara stabil som person och trygg i din roll.

Du ska även ha:

• relevant högskoleutbildning inom t.ex. ekonomi eller statistik om minst 120p/180hp
• arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter alternativt några års erfarenhet från arbete på Skatteupplysningen.

Det är önskvärt att du har aktuell erfarenhet av liknande arbete inom kundtjänst. Det är även önskvärt med erfarenhet från Skatteverket.

Bra att veta
Anställningen är tillsvidare och kan inledas med provanställning i sex månader.

På skatteverket.se/jobb kan du exempelvis läsa om vårt uppdrag och inriktning, fördelarna med att jobba hos oss och hur det går till när du söker våra jobb.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2019-01-28

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Balkhis Salim Bahjat, Sektionschef 010-576 82 05
Hanna Kvarnholt, HR-konsult 010-5749393
Chatarina Svedhult, Facklig kontaktperson ST 010-572 43 11
Per-Olof Karlsson, facklig kontaktperson Saco 010-576 82 42

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Kungsgatan 27
58180 Linköping

Kontorsadress
Kungsgatan 27

Jobbnummer
4580966

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: