Verksamhetscontroller/informatör till kommun i söderort
Arena Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Arena Personal AB
Publiceringsdatum2013-09-19Om företagetTill vår kund i söderort söker vi en verksamhetscontroller som kan tillträda ett nytt uppdrag omgående.
Dina arbetsuppgifterSom verksamhetscontroller ingår du i socialförvaltningens stab. I din roll arbetar du med både strategiska och operativa frågor i nära samarbete med förvaltningsledningen. Du ger råd och stöd av hög kvalitet i arbetet med att nå verksamhetsmålen. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av samordning av förvaltningens interna arbete med budgetuppföljning, tertialredovisning, målredovisning, nyckeltalanalyser och internkontroll för verksamheten samt att utarbeta underlag för beslut i förvaltningsledningen och socialnämnd. I uppdraget ingår dock inte budgetarbetet eller den ekonomiska uppföljningen.
Du kommer även arbeta med att reda ut och följa upp komplexa frågeställningar av skiftande karaktär samt göra analyser som du återkopplar på ett begripligt sätt. Du utvecklar metoder och rutiner för uppföljning och analys av förvaltningens verksamhet inom ramen för de förvaltningsgemensamma systemen samt bevakar förändringar och utveckling i omvärlden.
I tjänsten ingår också att arbeta som informatör i nära samarbete med kommunens informationsavdelning. Som informatör på socialförvaltningen medverkar du i utvecklingen av förvaltningens webb gällande information med stöd från webbansvariga från kommunen, socialförvaltningens intranät, socialförvaltningens övriga externa och interna kommunikation samt deltar i kommunövergripande projekt inom området.
ProfilFör att vara aktuell för uppdraget, har du tidigare arbetat med liknande arbetsuppgifter, gärna inom kommunen. Som person är du ansvarstagande, noggrann och analytisk samt är duktig på siffror och att skapa struktur. Vidare är du positiv, pedagogisk, självgående och pålitlig. För att klara av jobbet har du goda kunskaper i Office-paketet, i synnerhet Excel.
Vi söker sig som kan tillträda en ny tjänst senast i mitten på oktober. Tjänsten är på heltid och du kommer arbeta som uthyrd konsult under sex månader, med eventuell chans till förlängning för rätt person.
Varmt välkommen med din ansökan bestående av ett CV och gärna ett personligt brev via vår hemsida (registreringsprocessen tar ca 30 sekunder). Ange gärna i din ansökan när du kan tillträda en ny tjänst/uppsägningstid. Vi vill tipsa dig om att söka redan i dag då intervjuer sker löpande.
Vi ser fram emot din ansökan!
Om företagetArena Personal är experter på rekrytering och bemanning. Vi är verksamma över hela landet och har rätt storlek för att leverera de mest komplexa volymuppdragen och är tillräckligt nära marknaden för att hitta unika kompetenser. Vi är din personliga bemanningspartner. Som en del av Aktriva-koncernen, där även Arbetslivsresurs ingår, är vi en komplett HR-partner som erbjuder organisationsutveckling, omställning, rehabilitering, rekrytering och bemanning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-26
Ange följande referens när du ansöker: 1120
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIsabelle Lilja 08-587 117 00
FöretagArena Personal AB
AdressArena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm
Jobbnummer 1656966
Observera att sista ansökningsdag har passerat.