Verksamhetscontroller

Landskrona stad, Ekonomiavdelning / Administratörsjobb / Landskrona
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Landskrona, Svalöv, Kävlinge, Helsingborg, Bjuv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landskrona stad, Ekonomiavdelning i Landskrona

I Landskrona stad arbetar vi efter vår värdegrund BRA, där B står för bemötande, R för resultat och A för ansvar. BRA är fundamentet som alla våra medarbetare bär med sig i sitt arbete och sina möten med kommuninvånare, kollegor, myndigheter och andra aktörer. Vi har ett professionellt och respektfullt bemötande, oavsett vem vi möter. Vi strävar kontinuerligt efter att bli en mer attraktiv och jämlik arbetsgivare, där vår värdegrund avspeglar sig i all vår verksamhet.Vi vet, att olikheter bland oss medarbetare berikar och utvecklar. Med vår personalpolitik skapar vi en BRA arbetsplats där du känner arbetsglädje och stolthet, har inflytande, lust att lära och möjlighet att utvecklas.Och det är - precis som vår värdegrund - BRA
VÄLKOMMEN TILL OSS!

Publiceringsdatum
2011-09-09

Arbetsuppgifter
Stadsledningskontoret har till uppgift att leda, samordna, styra och följa upp den samlade kommunala verksamheten samt utgör ledningsstöd till kommunstyrelsen. Stadsledningskontoret består av personalavdelning, ekonomiavdelning, juridiskavdelning, mark-och exploateringsavdelning, kommunikationsavdelning samt näringslivs- och destinationsavdelning med sammanlagt ca 50 medarbetare.
Stadsledningskontorets ekonomiavdelning är Landskrona stads övergripande ekonomifunktion. Ekonomiavdelningen arbetar bland annat med att bidra till utvecklingen av stadens styrsystem och att tillföra ett ekonomiskt perspektiv i för staden strategiska frågor.
Ekonomiavdelningen består f.n. av 14 medarbetare.

Dina arbetsuppgifter
Fokus ligger på att bidra till utvecklingen av stadsledningskontorets verksamhetsstyrning utifrån ett kostnadseffektivt och ändamålsenligt perspektiv och att integrera verksamhetsstyrningen som en del i förvaltningens strategiska planering och årliga budgetprocess. Du har också ansvaret för utvecklingen av stadens interna kontroll och Du kommer även att vara backup för förvaltningens IT-samordnare.
Kommunstyrelsen har beslutat om att från och med 2012 införa ett nytt beslutsstödsystem för Landskrona stad och Du kommer även att bli projektledare och ansvara för införandet av beslutsstödsystemet.

Kvalifikationer
Utbildning/Bakgrund
Du har akademisk examen med inriktning på ekonomi. Du har erfarenhet av ekonomistyrning på en övergripande strategisk nivå och du har också goda kunskaper i både redovisning och IT.

Dina personliga egenskaper
Vi söker dig som har förmåga att se helhetsperspektiv, är utvecklingsinriktad och tycker om att arbeta processorienterat. Du är en effektiv problemlösare och har ett strukturerat arbetssätt. Eftersom arbetet innebär många kontakter på alla nivåer i organisationen, är det viktigt att du har en god förmåga att samverka och kommunicera med andra människor. Vi kommer därför att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-09-30
Vill du läsa om våra förmåner som anställd i Landskrona stad - gå in på landskrona.se/Jobba hos oss
Ange följande referens när du ansöker: A233486
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Per-Mikael Svensson, 0418-47 00 47, per-mikael.svensson@landskrona.se

Facklig kontakt
Fackliga representanter nås via kommunens växel, 0418-47 00 00

Företag
Landskrona stad, Ekonomiavdelning

Adress
Landskrona stad, Ekonomiavdelning
261 80 LANDSKRONA
26180 LANDSKRONA

Jobbnummer
1026211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landskrona stad, Ekonomiavdelning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landskrona stad, Ekonomiavdelning: