Verksamhetschef personlig assistans, Solna stad
Solna kommun / Sjukvårdschefsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Solna kommun i Solna,
Stockholm eller i
hela Sverige Är du en erfaren och engagerad ledare som vill ha ett meningsfullt och utmanande arbete? Har du dessutom ett brinnande intresse av uppstarts- och utvecklingsarbete? Då kanske du är vår nästa verksamhetschef för Personlig assistans!
Publiceringsdatum2024-05-21Om företagetHumaniora vård och omsorg är den kommunala utföraren i Solna stad.
Vi ansvarar för bland annat assistansverksamhet i form av personlig assistans, ledsagning, avlösning, kontaktpersoner och kontaktfamiljer. Nu söker vi en verksamhetschef till personlig assistans.
Vad innebär arbetet?
Som verksamhetschef leder och utvecklar du personlig assistans mot uppsatta mål genom att vara en tydlig och engagerad ledare. I uppdraget ingår att planera, utveckla och följa upp verksamheten kvalitetsmässigt. Du förväntas driva utvecklingsarbete i verksamheten med syfte att främja kvaliteten samt kompetensutveckla våra medarbetare. Utöver detta har du ansvar för planering av personal och ekonomisk uppföljning.
Du ingår i ledningsgruppen för egen regi tillsammans med övriga verksamhetschefer inom Humaniora vård och omsorg. Arbetet i ledningsgruppen innebär framför allt att tillsammans med avdelningschef, övriga verksamhetschefer från både LSS- och SoL-verksamheter samt HSL-teamet bidra till den gemensamma verksamhetsutvecklingen. Du kommer även att ingå i andra nätverk såsom Solna stads ledarforum, omvårdnadsförvaltningens dialogforum och samverkansgrupper med privata utförare inom LSS i Solna.
Vem söker vi?
Du har
- adekvat högskoleexamen inom området, gärna som socionom eller beteendevetare alternativt en utbildning som vi bedömer likvärdig
- erfarenhet av verksamhetsområdet personlig assistans
- dokumenterad erfarenhet av att arbeta med budget, prognoser och förmåga att leda verksamheten med ett tydligt fokus på ekonomisk hushållning
- god svenska i tal och skrift
- erfarenhet av att leda i en politikerstyrd organisation (meriterande).
Som person är du en god kommunikatör som kan planera och organisera arbetet inom ramen för uppdraget. Du leder och utvecklar verksamheten med utgångspunkt i mål och visioner och egen delaktighet i det strategiska utvecklingsarbetet.
Som chef förstår du hur du skapar förutsättningar för samarbete och engagemang både internt och externt. Du är en närvarande ledare som ser kommunikation och möten med människor som kärnan i all verksamhet. Du är lyhörd och tydlig.
Andra viktiga egenskaper för att lyckas i rollen är att du är utvecklingsinriktad, flexibel och van att driva förändringsarbete. Du tycker om att arbeta både strategiskt och operativt och har en förmåga att växla mellan att se helheten men också förstå detaljerna. Du är trygg i att representera och presentera verksamheten i olika sammanhang
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vårt erbjudande
- ett meningsfullt arbete där du får göra skillnad
- utvecklingsmöjligheter
- hybrid arbetsplats
- nära ledarskap
- lokaler centralt i Solna med goda kommunikationsvägar.
Mer information om ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med önskat tillträde eller enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan senast den 4 juni.
Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryterande chef Maria Kittel, på
maria.kittel@solna.se.
Fackliga kontaktpersoner är Annika Engberg Lordin (Vision), tel 08-746 11 45 samt Onur Esinsel (Kommunal), tel 072-5233160.
Vi tar enbart emot ansökningar via vårt rekryteringssystem. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Omvårdnadsförvaltningen ansvarar för äldreomsorgen samt omsorg om personer med funktionsnedsättning. Verksamheten drivs genom privata entreprenörer eller i Solna stads regi och vår uppgift är att hjälpa människor till ett tryggt, självständigt och värdigt liv.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/166".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Solna kommun (org.nr 212000-0183)
Arbetsplats Omvårdnadsförvaltningen, Humaniora vård & omsorg, Personlig assistans
Kontakt Maria Kittel
87463104 Jobbnummer 8694370
Observera att sista ansökningsdag har passerat.