Verksamhetschef Myndighetsenheten
Salems Kommun, Socialförvaltningen / Sjukvårdschefsjobb / Salem
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla sjukvårdschefsjobb i Salem,
Botkyrka,
Ekerö,
Södertälje,
Huddinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Salems Kommun, Socialförvaltningen i Salem Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 15600 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Socialförvaltningen ansvarar för kommunens stöd och omsorg om äldre, personer med psykisk och fysisk funktionsnedsättning samt för individ- och familjeomsorg. Myndighetsenheten ansvarar för myndighetsutövning för äldre, vuxna med psykisk eller fysisk funktionsnedsättning, både enligt SoL och LSS, samt för barn med behov av vård och omsorg enligt LSS.
Publiceringsdatum2013-12-12ArbetsuppgifterSom chef för Myndighetsenheten är du ledare för en personalgrupp på 7 personer bestående av biståndsbedömare, LSS- och avgiftshandläggare. Du leder enheten arbete och säkerställer rättssäker handläggning och gedigna bedömningar av de sökandes behov av insatser. Du har budget- och personalansvar. Du deltar i socialförvaltningens arbete med långsiktig planering och utveckling inom verksamhetsområdet. Du är en del av socialförvaltningens ledningsgrupp.
KvalifikationerDu har en relevant högskoleutbilding inom det sociala området, t ex socionomutbildning eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som lämplig. Du ska ha erfarenhet av biståndsbedömning eller LSS-handläggning. Det är meriterande om du har arbetsledarerfarenhet. Du ska vara väl förtrogen med de lagar som styr verksamheten. Du ska vara intresserad av förändrings- och utvecklingsarbete.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Arbetstid heltid är 38,75 timmar i veckan. Tillsvidareanställning, tillträde: 2014-03-01
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-01-06
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande
Ange följande referens när du ansöker: A365204
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktChristina Häckner, Socialchef 08-53259813
christina.hackner@salem.seFöretagSalems kommun, Socialförvaltningen
AdressSalems kommun, Socialförvaltningen
Säby Torg 16
14480 Rönninge
Jobbnummer 1726847
Observera att sista ansökningsdag har passerat.