Verksamhetschef

Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Kristinehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kristinehamn, Storfors, Nacka, Degerfors, Karlskoga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen i Kristinehamn

Kristinehamns kommun har cirka 24.000 invånare och ligger vid Vänerns strand i Värmland. Här finns ett företagsklimat i toppklass, ett rikt kultur- och fritidsliv samt tillgång till vacker skärgård och natur.

Publiceringsdatum
2012-09-19

Arbetsuppgifter
Socialförvaltningen söker en verksamhetschef över bland annat rehabenheten, sjuksköterskor och kommunens boende för ensamkommande barn. Fler verksamheter kan efter översyn komma att ingå i ansvarsområdet. Bemanningsfrågor är ett viktigt område.

Du kommer att vara en av fyra verksamhetschefer direkt underställd socialchefen. Samtidigt som du representerar dina verksamheter ska du aktivt delta i uppdrag både inom hela förvaltningen och med externa intressenter. Fokus ligger på att leda, styra och utveckla verksamheternas processer med fokus på kvalitet och kostnadseffektivitet. Du är ansvarig för verksamheternas resultat utifrån perspektiven kund, medarbetare och ekonomi. Arbetet sker i nära samarbete med ett tillsynsteam där MAS ingår samt controllers.

Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning inom hälso- och sjukvård samt utbildning inom organisation och ledarskap. Du har förmåga att arbeta självständigt och att ta egna initiativ samtidigt som du ser till helheten. Du ska ha intresse av att utveckla, förbättra och förändra verksamheten tillsammans med medarbetare och övriga chefer. Du måste vara flexibel då arbetet innebär att du kan komma att tillfälligt eller varaktigt ta över ansvaret för andra verksamheter.

Goda kunskaper i områdets lagstiftning och föreskrifter och deras tillämpning krävs, främst hälso- och sjukvårdslagen (HSL) och socialtjänstlagen (SoL) samt bestämmelserna om verksamhetschef inom hälso- och sjukvård. God datorvana och körkort är ett måste. Eftersom arbetet innebär kommunikation med både kunder, medarbetare och andra myndigheter etc ställer vi krav på att du har god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Du har arbetat inom hälso- och sjukvård och har dokumenterad erfarenhet av ledarskap.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde efter överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-10-12
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Kristinehamn kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A292309
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Maria Jansson, 0550-885 09
Helen Holmgren, 0550-886 33
Fackliga representanter, 0550-880 00
Fackliga kontaktpersoner, 0550-880 00

Företag
Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen

Adress
Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen
Kungsgatan 30
68184 Kristinehamn

Jobbnummer
1344300

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kristinehamns kommun, Socialförvaltningen: