Verksamhetsanalytiker
Utbetalningsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
2024-12-19
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Utbetalningsmyndigheten i Stockholm Vill du vara med och lösa en av de största samhällsutmaningarna? Trivs du i en miljö av innovationsanda, framåtdriv och starkt samhällsengagemang?
Hos oss får du vara med och bygga upp en ny myndighet från grunden och bidra till att förhindra välfärdsbrott och den organiserade brottslighetens framväxt. Du får en arbetsgivare som månar om din utveckling och ger dig stort eget ansvar och mandat.
Ansvar och arbetsuppgifter
Som verksamhetsanalytiker kommer du inledningsvis att vara med och bygga upp avdelningen och verksamheten, utveckla de systemstöd som verksamheten behöver och införa robusta arbetssätt.
Rollen är placerad på avdelningen för Betalningsförmedling som från 2027 kommer ha det samlade ansvaret för merparten av Sveriges välfärdsutbetalningar. Avdelningens uppdrag kännetecknas av nära och djupt samarbete med de utbetalande myndigheterna i det statliga välfärdssystemet samt ett antal privata aktörer som via avtal bidrar till att avdelningen kan leverera på uppdraget.
Under de kommande åren är verksamheten i en kraftig utvecklingsfas. Du kommer att ingå i en eller flera grupper som kartlägger verksamhetens behov och dokumenterar resultatet.
Vi söker dig som har
en akademisk examen inom juridik eller ekonomi och är i början av din karriär. Du har ett par års erfarenhet av verksamhetsutveckling inom något av områdena bank/finans eller statlig myndighet och du har dokumenterat resultatet av ditt arbete. Du har erfarenhet av att samarbeta med flera olika aktörer.
Det är meriterande om du även har
erfarenhet av arbete med betalningar på bank eller motsvarande (t.ex. backoffice eller clearing) eller erfarenhet från en statlig myndighets betalningsverksamhet.
Efterfrågade förmågor och färdigheter
För att lyckas i rollen som verksamhetsanalytiker på Utbetalningsmyndigheten behöver du ha en god samarbetsförmåga, vara strukturerad och kunna uttrycka dig väl både muntligt och skriftligt. Eftersom avdelningen är inne i en period av snabb utveckling är det viktigt att du är flexibel och nyfiken.
Publiceringsdatum2024-12-19Övrig informationTjänstgöringsorten är i Stockholm. Myndigheten finns i moderna lokaler i närheten av Gullmarsplan. Befattningen är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap. Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Sex månaders provanställning kan bli aktuellt. Du kan komma att krigsplaceras på myndigheten.
I denna rekrytering söker du med ditt CV. Istället för att bifoga ett personligt brev vill vi att du svarar på några frågor kring din kompetens kopplat till jobbet. Vi ber dig svara utförligt på dessa frågor. Arbetsprov kan bli aktuellt i urvalsprocessen.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta avdelningschef Jenny Rolling på telefon 072-212 66 80. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Kontaktpersoner för de fackliga organisationerna är Martina Jansson (Saco-S) telefon 010-3037653, Mattias Kollberg (Seko) telefon 010-482 17 59 och Cinnika Lögdqvist (ST) telefon 072-2144005.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-01-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2024/45".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Utbetalningsmyndigheten (org.nr 202100-7071)
Arbetsplats Utbetalningsmyndigheten
Kontakt Jenny Rolling
0722-126680 Jobbnummer 9069809