Utvecklingschef
Uppsala kommun / Läkarjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla läkarjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Uppsala kommun i Uppsala,
Södertälje eller i
hela Sverige Arbetsmarknadsförvaltningen
Arbetsmarknadsnämnden är kommunens arbetslöshetsnämnd och är därutöver socialnämnd genom sitt ansvar för försörjningsstöd, utbildningsnämnd genom huvudmannaskapet för vuxenutbildningen samt ansvarar för mottagandet av nyanlända. Arbetsmarknadsförvaltningen, som stödjer nämnden, är organiserad i fyra avdelningar med en avdelningschef för varje avdelning samt en stabsorganisation med uppgift att stödja förvaltningen. Arbetsmarknadsförvaltningen har cirka 250 medarbetare.
Publiceringsdatum2016-04-22Dina arbetsuppgifterVi söker dig, som tillsammans med ledningsgruppen för Arbetsmarknadsförvaltningen, vill anta utmaningen att driva utvecklingsfrågor som handlar om vuxenutbildning, arbetsmarknadsfrågor, socialtjänst/försörjningsstöds- och flyktingfrågor.
Ditt uppdrag är att ha ett övergripande ansvar att kunskapsbevaka förvaltningens ansvarsområden kring projektansökningar och andra utvecklingsinitiativ. Du kommer även att skriva fram nämndärenden, projektansökningar och arbeta med uppdrag inom förvaltningens stab. Du utvecklar förvaltningens tvärorganisatoriska samverkan. Du ansvarar för att initiera, starta och driva prioriterade utvecklingsprojekt.
Du ska stödja chefer och övriga medarbetare i förbättringsarbete samt utveckla förvaltningens verksamheter. Du rapporterar till förvaltningsdirektören och ingår i Arbetsmarknadsförvaltningens ledningsgrupp. Denna befattning är helt nyinrättad.
KvalifikationerDu har ett strategiskt synsätt med förmåga att anta ett helhetsperspektiv och du har vana att driva projekt och kvalificerat utvecklingsarbete. Du arbetar strukturerat och överblickar komplexa sammanhang.
Du är analytisk och van att kommunicera det komplexa på ett begripligt sätt i de samarbetsforum du medverkar i. Du arbetar självständigt men skapar delaktighet i utvecklingen genom samarbete med chefer och medarbetare. Du förväntas ta initiativ, driva utvecklingsarbetet och ha fokus på både nuvarande och framtida behov. Du är resultatinriktad, har förmåga att prioritera och leverera resultat inom snäva tidsramar för att nå förvaltningens uppsatta mål.
Vi tror att du är en person som är både innovativ och strategisk samtidigt som du har förmågan att bygga relationer och skapa delaktighet. Du bör också vara både strukturerad och målmedveten samt ha dokumenterad kommunikativ skriftlig och muntlig förmåga.
Upplysningar
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen, kontakta:
Lena Winterbom, direktör, 018-727 86 19
Tuomo Niemelä, stabschef, 018-727 14 58
Fackliga företrädare:
Vision, Jennie Eriksson, 018-727 24 33
SACO, Maria Persson, 018-727 24 24
Har du frågor gällande registrering av din ansökan, kontakta Enheten för kompetensförsörjning, 018-727 12 94.
I din ansökan ska du ange medborgarskap. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du också kunna styrka att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.
Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
"I Uppsala kommun vill vi ha mångfald i arbetslivet och ta till vara på de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten".
Dina personuppgifter kommer att användas för att administrera din ansökan inom Uppsala kommun.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning. 100%. Tillträde snarast enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-05-15
Ange följande referens när du ansöker: AMN-2016-0133
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagUppsala kommun
AdressUppsala kommun
HR Center
75375 Uppsala
KontorsadressKungsängsvägen 27
Jobbnummer 2800427
Observera att sista ansökningsdag har passerat.