Utredningssekreterare

Göteborg, Färdtjänstförvaltningen / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborg, Färdtjänstförvaltningen i Göteborg

Vi på Färdtjänsten har ett spännande uppdrag och stor bredd i kompetens hos våra 110 medarbetare. Vår vision är "Den goda resan för ett friare liv". Tillsammans handlägger, bokar och administrerar vi omkring 1,3 miljoner resor per år för personer med funktionsnedsättningar. Färdtjänsten har inga egna fordon eller förare, utan vi upphandlar all vår trafik. Färdtjänsten arbetar aktivt för mångfald, eftersom vi vill att medarbetarna ska spegla Göteborgs befolkning. Vi gör skillnad i göteborgarens vardag, vill du vara med?

Publiceringsdatum
2016-05-19

Arbetsuppgifter
Som utredningssekreterare på tillståndsavdelningen kommer du att arbeta nära avdelningschef och samordnare. Du kommer självständigt att ansvara för utredningar och förbereda olika typer av underlag som exempelvis beslut, yttrande och verksamhetsrapporter. En del av tjänsten innebär handläggning av färdtjänst och ansvar för att följa, dokumentera och redovisa rättsutvecklingen inom vårt område. Du kommer att vara sekreterare vid en del möten och aktivt bidra i vårt arbete med metodutveckling och kvalitetssäkring. I uppdraget ingår också att samverka med andra avdelningar.

Kvalifikationer
Högskoleutbildning med minimum fil.kand. Lämpliga utbildningar är socionom, jurist eller annan utbildning som bedöms likvärdig.

Dina personliga egenskaper
Strukturerad och analytisk
Kommunikativ med förmåga till helhetssyn
Positiv och utvecklingsinriktad
Självständig

Övriga krav:
God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Skicklighet och vana i att använda dig av och orientera dig i olika IT-system. Du behöver känna dig bekväm i att arbeta i Office-programmen. Förutom Word arbetar vi mycket med Excel och Power Point.

Kunskap om och erfarenhet av liknande arbetsuppgifter är meriterande.

ÖVRIGT
Vi vill att färdtjänstförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig att ansöka via ovanstående länk och inte via e-post eller brev.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2016-09-01 eller enligt överenskommelse Provanställning kan eventuellt tillämpas.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-06-06
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 0124/16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anita Almqvist, Avdelningschef 031-41 95 90

Facklig kontakt
Gunnar Gustafsson, Vision 031-41 95 30
Camilla Cedgard, SACO 031-41 96 17

Företag
Göteborg, Färdtjänstförvaltningen

Adress
Göteborg, Färdtjänstförvaltningen
Box 30054
40043 Göteborg

Kontorsadress
Högsbogatan 40

Jobbnummer
2856665

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborg, Färdtjänstförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborg, Färdtjänstförvaltningen: