Utredningssekreterare
Arvika kommun, Kommunledningsstab / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Arvika
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Arvika,
Eda,
Sunne,
Årjäng,
Kil eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arvika kommun, Kommunledningsstab i Arvika Har du ett starkt samhällsengagemang och intresse av att arbeta i offentlig förvaltning? Vill du arbeta i en politisk styrd organisation nära de förtroendevalda och kommunledning? Då har vi ett roligt och spännande jobb att erbjuda.
Kanslienheten är en del av Medborgarservice. Vi är en enhet med expertkompetens inom ärendehantering och jobbar ständigt med att utveckla våra processer. Kanslienheten arbetar med administrationen runt kommunfullmäktige, kommunstyrelsen och dess utskott samt de kommunala bolagen. Vi ger även kommunledningen administrativ service.
I tjänsten som utredningssekreterare kommer du att arbeta som sekreterare för utskottet Vård och omsorg, överförmyndarnämnden, namnberedning, handikappråd och pensionärsråd.
Publiceringsdatum2013-11-28ArbetsuppgifterUtredningssekreterare ansvarar för processer och rutiner kring administrationen. Arbetet består av utformning och registrering av sammanträdeshandlingar, förberedelser av handlingar och kallelser inför sammanträden samt skriva protokoll vid sammanträden. Du kommer också att ta en roll i utvecklingsarbete.
Som utredningssekreterare arbetar du även med administration av ärendehantering och kortare utredningsuppdrag. Din kompetens kommer också att användas för att stötta inom det administrativa området.
Utredningssekreteraren bistår med stöd i frågor som gäller dokumenthantering. Andra arbetsuppgifter och ansvarsområden kan tillkomma utifrån utredningssekreterarens kompetens och förvaltningens behov.
KvalifikationerDu har kvalificerad vidareutbildning, högskoleutbildning med inriktning mot samhälls-/statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan relevant utbildning. Du har också mycket goda kunskaper om offentlighetsprincipen och sekretess och även inom kommunal- och förvaltningsrätt.
En förutsättning för att klara arbetet som utredningssekreterare är att du har god förmåga att uttrycka dig klart och tydligt i skrift, har en mycket god administrativ förmåga, har ett strukturerat arbetsätt och är självgående då arbetet är självständigt. Du tycker om att ge service, har ett professionellt förhållningssätt och är noggrann.
Du har mycket god datorvana och vana av att arbeta med tekniska hjälpmedel för kommunikation, vid möten och presentationer.
Du är bra på att samarbeta och du tycker det är viktigt med att jobba aktivt med kunskapsöverföring.
Personlig lämplighet väger tungt.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Efter överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-12-18
Arvika kommun samarbetar med Offentliga Jobb i rekryteringsärenden och det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen.
Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av säljbolag.
Ange följande referens när du ansöker: A364029
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktErica Norqvist, Kanslichef 0570-816 22
Facklig kontaktVision 0570-817 42
FöretagArvika kommun, Kommunledningsstab
AdressArvika kommun, Kommunledningsstab
personalfunktionen
67181 Arvika
Jobbnummer 1715033
Observera att sista ansökningsdag har passerat.