Utredare till Social- och omsorgskontoret
Södertälje kommun / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje,
Botkyrka,
Sundbyberg,
Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Vi erbjuder dig
Ett arbete där du är med och bidrar till att skapa förutsättningarna för medborgare som behöver samhällets stöd. Du som medarbetare är vår viktigaste tillgång. Vi erbjuder dig en arbetsplats där du har stora möjligheter att vara med och påverka din och vår gemensamma framtid. Här har vi en öppen kultur och värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten. Vi tar vara på din kreativitet och ditt engagemang och uppmuntrar dig till att komma med idéer och utmana invanda arbetssätt, alltid med fokus på medborgaren. Att du deltar i utvecklingsarbete och förändringar är en självklarhet. Inom alla verksamheter är ambitionen att arbeta hållbart genom kvalitetsarbete, metodutveckling, digitalisering och kompetensutveckling.
Social- och omsorgskontoret har cirka 2 500 anställda och är organiserad i sju verksamhetsområden. Vårt uppdrag är att ge service och vara tillgängliga för alla som behöver stöd, hjälp och omsorg. Vi arbetar aktivt för att skapa en arbetsplats som ger alla medarbetare rätt förutsättningar att göra ett bra jobb och erbjuder ett arbete som berör.
Ditt arbete hos oss
Som en av utredarna inom social och omsorgskontorets stab kommer du att stödja chefer i utvecklings- och kontorsfrågor och arbeta uppdragsstyrt. Genom kreativitet och engagemang deltar du i arbetet med att verksamhetens tjänster levereras och är av värde för brukare. Du har en blick för hur förändringar i organisationen och i omvärlden kan påverka verksamheten på olika sätt. Du tar fram strategier och arbetssätt för att möta dessa.
Några arbetsområden blir att:
• Utföra utredningsuppdrag, driva projekt eller utvecklingsarbeten
• Skriva fram beslutsärenden åt nämnderna
• Samordna olika frågor och utvecklingsprocesser
• Svara på medborgarförslag, motioner och remisser
Du kommer tillhöra arbetsgruppen kvalitet och uppdrag med kollegor som är utredare, verksamhetsstrateger, kvinnofridssamordnare och kvalitetsutvecklare
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom området såsom samhällsvetare, socionom, jurist, statsvetare, ekonom eller annan akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
• Du har kunskap inom äldreomsorg, funktionshinder eller individ- och familjeomsorgen.
• Du har erfarenhet av att arbeta i politikerstyrda organisationer.
• Vi ser gärna att du har erfarenhet av projektledning och erfarenhet av verksamhetsutveckling.
• Du känner dig lika bekväm med att stödja medarbetare i utvecklingsfrågor som att arbeta uppdragsstyrt och har lätt för att snabbt sätta dig in i nya frågor på såväl detaljnivå som på mer övergripande nivå.
• Utöver det förväntar vi oss att du kan hantera Officepaketet, har mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Arbetet kräver god förmåga att arbeta självständigt samtidigt som du har lätt för att skapa goda relationer och bidrar till gott innovativt samarbete. Som person är du driven och initiativtagande, du ser vad som behöver göras och agerar på det. Du är ansvarstagande, ett öppet förhållningssätt och lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Välkommen till oss och sök ett av #sverigesviktigastejobb
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Årsarbetstid Tillsvidare
Publiceringsdatum2018-04-23ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLena Karlsson Leksell 08-5230 1512
FöretagSödertälje kommun
AdressSödertälje kommun
Campusgatan 26
15189 Södertälje
KontorsadressCampusgatan 26
Jobbnummer 4100847
Observera att sista ansökningsdag har passerat.