Utredare till avdelning Nord Umeå

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Umeå, Solna, Stockholm, Örebro, Jönköping eller i hela Sverige

Till avdelning Nord söker Inspektionen för vård och omsorg (IVO) en utredare.
Avdelning Nord ansvarar för tillsynen av hälso- och sjukvården samt socialtjänsten i de fyra nordligaste länen.

Publiceringsdatum
2017-02-02

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att skriva rapporter för att beskriva och analysera tillsynens iakttagelser ur ett regionalt perspektiv. Du kommer även att medverka i arbetet med att ta fram en regional riskanalys, vilket bland annat betyder att ta tillvara andra aktörers iakttagelser.
Du arbetar även med att analysera kvalitativa och kvantitativa data för att sedan presentera dessa i olika sammanhang både internt inom myndigheten men även externt.
Du bistår med kompletterande kompetensen vid utformandet av metoder för tillsynen och samverkar regionalt men även nationellt i olika team.

Du kommer att tillhöra den regionala avdelningen, men ingå i ett myndighetsövergripande nätverk som leds av avdelningen Analys och utveckling.

Kvalifikationer
• En akademisk examen, sannolikt med en samhällsvetenskaplig inriktning
• Flerårig erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete
• God kännedom om samhällets institutioner och de förutsättningar de verkar inom
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Arbetet ställer också krav på att du är tydlig, strukturerad och har god självkännedom. Då IVO är en nystartad myndighet krävs det även att du är utvecklingsinriktad och kan skapa engagemang hos dina medarbetare och kollegor.

Meriterande

Erfarenhet av tillsynsverksamhet

Erfarenhet av arbete i statlig myndighet

Erfarenhet av att driva och arbeta i projekt

Det är viktigt att du är kommunikativ och har ett flexibelt förhållningssätt då du kommer att samarbeta brett med kollegor både på den egna avdelningen och i andra delar av landet.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Information om tjänsten

Vi erbjuder möjligheten att tillsammans med kompetenta medarbetare och kollegor arbeta för att IVO blir en modern myndighet som med bibehållen integritet bidrar till utvecklingen av vård och omsorg.

Anställningen avser heltid och är en visstidsanställning som ersättare för en föräldraledighet.

Kontaktpersoner och övrig information

För frågor vänligen kontakta avdelningschef, Siv Björn 010-788 55 20 alternativt HR-specialist Caroline Frolin 010-788 58 26 som håller i denna rekrytering.

Fackliga kontaktpersoner är Krister Lundström, SACO, 010-788 53 65, Helen Näslund, Vårdförbundet, 010- 788 53 91och Camilla Westerlund, Fackförbundet ST, 010-788 53 80.

Märk din ansökan med ref nr 2.6.1-5539/2017 Sista ansökningsdag är den 15 februari. Bifoga personligt brev och CV. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju.

Om IVO

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) bildades den 1 juni 2013. Vårt uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. IVO har omkring 600 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala kontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm.

Varaktighet, arbetstid
1 -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-04-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Jobbnummer
3297562

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: