Utbildningsförvaltningen söker Nämndsekreterare

Mjölby kommun, Utbildningsförvaltningen / Administratörsjobb / Mjölby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Mjölby, Boxholm, Vadstena, Motala, Haninge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mjölby kommun, Utbildningsförvaltningen i Mjölby

Vår kommun är expansiv med cirka 27.000 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: "Världsvan och hemkär". "Världsvan" står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. "Hemkär" står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv.

Vill du veta mer om oss?
Besök oss på www.mjolby.se

Mjölby kommun söker en nämndsekreterare till utbildningsförvaltningen.


Publiceringsdatum
2018-02-15

Arbetsuppgifter
Den person vi söker har en central roll i arbetet med nämnd- och förvaltningsadministration. Du ingår i förvaltningens stab tillsammans med två strateger och med utbildningschefen som närmaste chef.

I uppdraget ingår att vara sekreterare i kommunens utbildningsnämnd. Det innebär att du ansvarar för och håller ihop den politiska ärendeprocessen i nära samarbete med utbildningschefen och nämndens politiska ledning. Kommunens ärendehanterings¬system, Lex, är ditt stöd i att skriva protokoll samt ansvara för efterarbete i form av beslutsexpediering samt publicering av protokoll.

Du kommer att vara nämndens personuppgiftssamordnare samt vara en del i arbetet med utredningar. Vidare kommer du att ha en roll i att uppdatera och bevaka att rätt information om utbildningsförvaltningens verksamheter finns på kommunens hemsida och intranät. Det avser främst de förvaltningsövergripande delarna men uppdraget innebär även att stödja övriga verksamheter inom utbildningsförvaltningen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har akademisk utbildning med inriktning mot samhällsvetenskap, statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Erfarenhet av arbete inom kommun eller annan offentlig verksamhet är meriterande

Du bör har erfarenhet av och kunskap om offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen och kommunallagen. Vi förutsätter att du har goda kunskaper för att kunna använda olika IT-system.

Du har förmåga att balansera, hantera och planera ditt arbete mellan såväl långsiktigt strategiskt som kortsiktigt operativt arbetsinnehåll. Uppdraget innebär att varierande arbetsuppgifter med olika perspektiv ofta pågår samtidigt.

Dina personliga egenskaper
Du är serviceinriktad och lägger stor vikt vid att ge god service till medborgare, medarbetare och förtroendevalda. Du kan arbeta såväl självständigt som i grupp och har en förmåga att planera, strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter.
Du är flexibel och trivs med ett högt arbetstempo. Du är lyhörd och kan skapa förtroende med såväl övriga tjänstemän som politiker och medborgare. Du är en god kommunikatör och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i såväl tal som skrift.

ÖVRIGT
Mjölby kommun tillämpar rökfri arbetstid.

Vi undanber oss all extern rekryterings- och annonseringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller enligt överenskommelse Individuell lönesättning.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 14/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Christer Lordh christer.lordh@mjolby.se 0142-85146
Inger Tingman inger.tingman@mjolby.se 0142-85148

Företag
Mjölby kommun, Utbildningsförvaltningen

Adress
Mjölby kommun, Utbildningsförvaltningen
Burensköldsv. 11
59580 MJÖLBY

Kontorsadress
59580 Mjölby

Jobbnummer
3966422

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mjölby kommun, Utbildningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mjölby kommun, Utbildningsförvaltningen: