Utbildningschef sökes till Samhallskolan
First Reserve rekryteringsuppdrag / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos First Reserve rekryteringsuppdrag i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Samhall är Sveriges viktigaste serviceleverantör. De erbjuder tjänster med leveransgaranti inom allt från städ, tvätt och fastighet till logistik och tillverkning. Företaget är rikstäckande med dryga 21 000 anställda på cirka 200 orter och omsätter årligen cirka sju miljarder kronor.
Genom kunduppdrag utvecklar Samhall personer med funktionsnedsättning och lyckas så bra för att de är bäst på att matcha rätt person till rätt arbete. Det ger en kombination av kundnytta, medarbetarnytta och samhällsnytta som inget annat företag kan leverera. Samhall ägs av staten och i ägarmålen ingår tre personalmål utöver två ekonomiska.
Läs mer om Samhall på
www.samhall.seBrinner du för utbildningsfrågor och samtidigt vill arbeta på ett företag som producerar en kombination av kundnytta, samhällsnytta och medarbetarnytta som inget annat företag kommer i närheten av?
I denna rekrytering samarbetar Samhall AB med First Reserve AB
Publiceringsdatum2016-06-07Dina arbetsuppgifterSamhallskolan är varumärket för vår samlade utbildningsverksamhet, en verksamhet i stark utveckling och mycket framåtanda. Som utbildningschef ansvarar du för att vidareutveckla Samhallskolan, såväl strukturellt som verksamhet och erbjudanden. Det ingår också i ditt ansvar att säkerställa att vi tillhandahåller rätt utbildningar och är konkurrenskraftiga på marknaden samt att vi håller hög och jämn kvalitet.
Du kommer att samarbeta med ett starkt kontaktnät inom Samhall för att fånga upp och utveckla både det aktuella och framtida utbildningsbehovet, såväl i pågående som i nya uppdrag. Samhallskolan består av fem utbildare, en utbildningskordinator och en utbildningsassistent med samordningsansvar för kursadministrationen. I respektive distrikt finns internlärare som genomför utbildningar lokalt, idag ca 150 stycken.
Tyngdpunkten ligger på yrkesinriktade utbildningar för våra medarbetare men vi arbetar också med olika ledarprogram, specialistutbildning och lagstadgade utbildningar.
Vem är du?
Du är en erfaren och mogen ledare med erfarenhet av att leda i utveckling och förändring. Du är duktig på att hålla samman och utveckla din grupp samtidigt som du med affärsmässighet driver utvecklingen av utbildningarna i linje med Samhalls strategier och marknadens efterfrågan. Att aktivt föra dialog och skapa ett kontaktnät faller sig naturligt för dig.
Du trivs med att finnas nära händelsernas centrum samtidigt som du förstår de stora perspektiven och kan blicka framåt utifrån Samhalls strategier och värderingsgrund. Dina främsta egenskaper är ett strategiskt synsätt, förmåga att bygga förtroende, skapa god kommunikation samtidigt som du är drivande, mål- och kundorienterad och arbetar strukturerat.
Du kommer att ha personalansvar för en grupp om 7 personer, rapporterar direkt till HR-direktören och ingår i HR-ledningsgruppen. Rollen innebär en del resor inom Sverige.
Så ansöker duEn avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. Oavsett din bakgrund, kön, religion, etnicitet, funktionsnedsättning eller sexuell läggning är du därför välkommen med din ansökan.
Skicka din ansökan snarast då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Viveka Holm på First Reserve, tel 08-705 80 64
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-07-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFirst Reserve rekryteringsuppdrag
AdressFirst Reserve rekryteringsuppdrag
Ekensbergsvägen 117
17141 Solna
KontorsadressEkensbergsvägen 117
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2890707
Observera att sista ansökningsdag har passerat.