Utbildningsadministratör, Östersund

Skatteverket / Administratörsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Skatteverket i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Skatteverket skapar samhällsnytta och har ett högt förtroende hos allmänhet och företag. Vi tänker nytt och befinner oss i ständig utveckling. Nyfikenhet och ständigt lärande är förutsättningar för att kunna göra ett bra jobb hos oss.

Vår grundsyn är att vi är till för medborgarna. Vi utgår från att alla vill göra rätt för sig, och vi betraktar varje möte som en möjlighet att ytterligare öka förtroendet för vår verksamhet. Alla som kommer i kontakt med oss ska uppfatta oss som offensiva, pålitliga och hjälpsamma.

Ditt nya jobb innebär att du administrerar utbildningstillfällen inom Skatteverket och Kronofogden. Du kommer också delta i det årliga arbetet med prognoser och planering av kommande års utbildningstillfällen. Du har viljan och förmågan att arbeta självständigt inom givna ramar, rutiner och riktlinjer. Samtidigt som det kommer krävas att du samarbetar mycket med lärare, kursdeltagare, uppdragsgivare inom organisationen samt dina kollegor inom administratörsfunktionen.

På Personalenheten i Östersund arbetar idag drygt 40 personer på två sektioner som är en stödfunktion till organisationen gällande kompetensutveckling och utbildning.

Vi erbjuder dig en arbetsplats

• med samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter
• som är till nytta för medborgare och företag
• med öppenhet, respekt, gott bemötande och mångfald
• som stimulerar till kreativitet, lärande och utveckling
• med en god balans mellan arbete och fritid

Vi söker dig som 

• har en treårig gymnasieutbildning med godkända betyg
• har lätt för att planera ditt eget arbete och själv prioritera inom givna ramar, rutiner och riktlinjer
• är serviceinriktad och har ett gott bemötande både internt och externt
• är noggrann, strukturerad och kvalitetsmedveten
• har lätt för att kommunicera enkelt och begripligt i tal och skrift
• ser möjligheter istället för problem och drivs av utmaningar
• har lätt för att skapa förtroende och goda relationer, så väl med arbetskamrater som externa intressenter
• har goda kunskaper i Word, Excel och PowerPoint

Det är meriterande om du har aktuell erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter. Det är även meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med ett LMS.

Du ska också uppfylla kriterierna i Skatteverkets medarbetarpolicy.
När vi anställer lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor. 

Anställningen är tillsvidare, med tillträde omgående enligt överenskommelse. Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas.

Välkommen med din ansökan till oss! 

Vill du veta mer om Skatteverkets rekryteringsprocess?

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Publiceringsdatum
2015-06-10

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-07-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johan Arvidsson, sektionschef 010-574 99 28
Micael  Arvidsson, facklig kontaktperson ST 010-574 97 18
Susanne O'Konor, facklig kontaktperson Saco 010-574 85 55
Ellinor Söderholm, HR-konsult 010-572 39 34

Företag
Skatteverket

Adress
Skatteverket
Köpmangatan 18
83187 Östersund

Kontorsadress
Köpmangatan 18

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2331241

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Skatteverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Skatteverket: